Perjantai 26.5.2017
UAZin kytkimen romuja purkautuu kun alakopan avaa.
Ei kun lootaa irti ja Tapsa+Katri+Roope lähtee Sortavalaan varaosakaupoille.
Toni vaihtelee murroksia
MakeO leikkii kelloseppää mutta ei oikeen luotettavaa kalua tule kullakärkikynän jousilla.
Uazin levy vasemmalla ja oikealla ehjä HJ:n levy.
Damagee
Kaksi toisiaan kumoavaa. Lähes hajoamaton legendaarinen Longfield ja TG yhdistelmä = melko kuraa.
Vielä saa vetarin viilalla pelastettua
Rammat autot jätetään leiriin mutta miehistö sullotaan autoon ja lähdetään ajamaan reitti joka ajettiin ekana mudventuresilla. Osa autoista on jo ajanut puolet tästä vastapalloon.
Tällä alueella on taisteltu ja kaikki mäet on kaivettu juoksuhautaa täyteen. Täällä on ollut U-asema ->
http://www.sotahistoriallisetkohteet...try/9/area/73/
Nyt tullaan vaihteeksi sama mäki alas. Mäen päällä tapsa soittelee sortavalasta ja tarvitaan uazista lisää tietoja. Onneksemme JV kuulee länkkyä leirissä ja saa selvitettyä tiedot jotka välitän kännykällä eteenpäin. Leirissä kun ei ainakaan omassa puhelimessa ole yhtään kenttää.
Reitti on helpohkoa mutta hauskaa. Välillä mennään joesta yli niin että heilahtaa.
Toisilla muuttuu tulpan reiät kiehuvan veden altaiksi ja kipinä on ajoittain hukassa.
Laskeudutaan kahden mäen väliin pieneen suohon.
Pizzaleikkuritkin kantaa hyvin suon yli ja ajamalla pääsee mäen päälle asti.
Toinen joen ylitys
Joen ylityksen jälkeisiä maisemia
Koopee rännissä, näin videon jossa 303 volvo kyntää sitä toiseen suuntaan. Ilmankos näytti niin syvältä uralta.
Leiriin saavutaan hyvissä ajoin ja siellä on kova uazin pajotus käynnissä. Painelaakeri kasataan väärin päin ja uusiksi menee. Kasaan saatua aiheuttaa hieman hämmennystä että kytkin toimii väärin päin. Kytkinpohjassa kulkee auto eteenpäin mutta päästää niin pysähtyy. Selviää että säätö niin pielessä että kytkintä painaessa asetelman tai levyn osat osuu johonkin mistä koitaa ottaa pitoja.
Aurinko laskee
RJ:n vetaria koitetaan oikoa monella tapaa.
Kaatuneita puita hinataan leiriin polttopuuksi
Yritys #2
Lopulta RJ vetari oikenee aika hyvin kun sitä vinssataan putkipuskurin sisältä. Lopulta vetari hitsataan napaan kiinni kun pultit loppuu ja kestäminen muutenkin kysymysmerkki. Aikainen leiriiin saapuminen aiheuttaa sen että bileet jatkuu myöhään ja monella on aamulla pää kipeänä.