Näytä yksittäinen viesti
  #332  
Vanha 20.05.2017, 11:03
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Onkohan sulla piuhat mittarissa oikeinpäin kun -12V saat?

Tuota kuvaa katselee, niin power resistorin yhteen pinniin tulee +12V. sitten siellä on 8 vastusta joiden läpi virta menee suuttimille. ECU hoitaa ohjauksen maadoittamalla.

Jos koneen käydessä perinteisellä yleismittarilla mittaat vastuksen jälkeistä jännitettä niin se on tod.näk. se 12V tai hyvin lähelle sitä, koska tyhjäkäynnillä suuttimia ohjataan hyvin lyhyesti. Ja kun virtaa ei kulje vastuksen läpi niin ei myöskään synny jännitehäviötä joka sitä jännitettä laskisi vastuksen jälkeen.

Jos haluat käynninaikaisia jännitteitä seurata, niin tarttet melkein oskilloskoopin tai jonkin vastaavan, joka pystyy mittaamaan paljon nopeampia pulsseja kuin perinteinen yleismittari.

Lähtikö se uudestaan enää käyntiin kun annoit jäähtyä vai onko kuollut taas kokonaan? Vaikuttaisi, että joku palikka siellä pätkii. Tuleeko ECU:lle sähköt pätkimättä etc.?

Edit. Ah, huomasin että startatessa ei tule jännitettä poweri-resistorille. Ilmeisesti avaimen ollessa 'virrat päällä' - asennossa jännitettä tulee? Alkaisin tutkimaan niitä hanttimiehen penkin edessä olevia releitä tutkimaan ja mittaileen tuleeko niille ohjaukset/jännitteet oikein ja etenemään siitä sitten kunnes löytyy kohta joka pätkii.
__________________
"If in doubt - flat out"

Viimeksi muokannut maddis : 20.05.2017 11:08
Vastaa lainaten