Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finn
Vihreille & co. tekisin jäynää.
|
Minusta ei saa viherituhippiä tekemälläkään, mutta en kyllä ymmärrä miten se lasketaan jäynäksi että lisäät autosi päästöjä saavuttamatta sillä edes mitään hyötyä?
Tietysti voi sitä vaikka vääntää paskat omaan sänkyynsä ja kutsua sitä jäynäksi
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
kyl se orggis katti on sellanen pilli et sen kun nakkaa helvettiin ni virtaa putkistokin paremmin. tosin niitä saa nykyään ihan hyvin virtaavana tarvikkeena ja sellasen kanssa ei sit tarvi perseillä leimalle joka kerta erikseen kattia takas paikalleen.
|
Kuutosen katista en tiedä, olisiko 2,25" putkella? Mulla on nykyisellään Magnaflown 3" metallikennoinen vapaavirtauskatti (hinta n.110€), ei tunnu tippaakaan ahdistavan, ja hyvin menee leimasta läpi.
Ei sen puoleen, en huomannut persiin alla tai selkänojassa oikeastaan minkäänlaista eroa kulkupuolessa orkkiskattiin verrattuna, mutta onpahan nyt ainakin isompi rööri sisään ja ulos
Lainaus:
näis on muutenki tuo pakopuoli vähän pilli, kutosessa on peltisarjat ja viel ihan fiksun malliset (about) niin ahistaa sit 1 3/4" pilliin siinä sarjan jälkeen, oli mahtava ero koneen herkkyydelle kun pirras vakio paska laipan 2,5" ja putkisto alkukäyristä perälle asti tuolla 2,5" rännillä
|
Kannattaa katsoa tuo allaoleva Motortrendchannelin youtube- video, missä tutkitaan minkä verran pakosarjojen lyttäämisellä oikeasti on vaikutusta tehoon ja vääntöön. Unohtaa vaan ihan suosiolla ne persdynot ja pohjaa asiat todellisuuteen..
Toki pakosarjojen muodolla, pituudella, yms. on kohtalaisen paljonkin merkitystä koneen toiminnalle, mutta se että primääriputkia lytätään reilustikin tai heti kollektorin jälkeen on pikku ryppy niin sillä ei oikeasti ole juuri mitään väliä. Kunhan on riittävän hengittävä putkisto pakosarjan jälkeen; hyvä katti ja vaimennin, sekä riittävällä halkaisijalla oleva rööri alusta loppuun niin hyvä tulee. Siitäkin on ihan hyvä video mm. tuon samaisen porukan tekemänä