TG:llä on nykyään myös rasvanipallisia malleja. Tuosta 27 spl -> 30spl en oikein osaa sanoa. Itse pyrin hankkimaan vain 27 malleja että yhteensopivuus säilyy. Koskaan en ole kuullut että boorien takia hajoaisi. Voi tietty olla että ongelma tulee vasta kun alla v8 ja ameriikan liimakallio.
Kestävyyksistä on mutu tuntuma että TG:n mallit huonompia kuin vanha LF, verraten ihan siihen miten niitä on kuullut hajoavan. Varma valinta olisi RCV joka alkuperäinen chromo LF valmistaja, uskoisin siis että kestävyys vähintään yhtä hyvä kuin legendaarisissa Chromo Lonkkareissa.
En ole ihan varma mitä LF malleja mulla on nyt sisällä, viimeksi vaihdoin murroksen 2013 vuonna joten hyvin on kestänyt. Toisella puolella on vielä 2007 sisään laitettu aito LF mutta toinen puoli on joku välimalli, siinä ei muistaakseni lue vielä Trail Gear mutta tekstit erilaiset kuin vanhemmassa chromossa.
TG LF on halpa ja mullakin on niitä 3kpl varalla hyllyssä. Uskoisin sen olevan RCV:n/Aidon LF:n jälkeen paras vaihtoehto. Muut valmistajat eivät vain koskaan ole päässeet lähellekkään näiden kestävyyttä.
Itse olen hajottanut yhden aidon 27-spl chromo Longfieldin ja siinä meni malja halki. Sillä oli ikää hajotessaan 5 vuotta. 3 vuotta ajettiin suunnistuscuppia + safareita ja loput 2 vuotta vaan safareita. Eikä näitä säälitty vaan kaikki BJ:n 117 hv / 376Nm ajettiin surutta lukot päällä voimansiirtoon, toki järkeä käyttäen. Renkaana 37x13 boggerit. Toisen puolen lonkkarille tuli 10 vuotta juuri täyteen.
Lisäksi olen katkaissut yhden Longfieldin 27-spl chromo tikun ja kaksi vakio tikkua.