Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 21.04.2017, 21:09
escmk3 escmk3 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 30
Perusasetus

Pajeronraato -92 2.5TDIC


Lievää maasturikuumetta kakkosautoksi on ollut jo vuosia, nyt tarttui tuommoinen hinnat-alkaen 2.5TDIC SuperSelect Pajeronraato mukaan.


Plussat:

+ Runko on tallessa.
+ Kansiremppa on tehty. Kansi on koeponnistettu ja tasohiottu.
+ Laatikko on hiljainen ja pelaa mukavasti, hanskalokerosta löytyi kuitti laatikon laakereista
+ Nelikko pelaa
+ Perä ei metelöi
+ Suhteellisen siedettävä ajomelultaan
+ Kone käy nätisti ja vetää hyvin, ei tee painetta ja lämmöt OK

Miinukset
- Muovihelmat pitää maalata uusiksi
- Sisusta on paskainen, vaatii pesun ja tavaratila uuden kumimaton lattialle
- Kansirempan yhteydessä ei ole vaihdettu uutta hihnaa, ajettu noin 30tkm vaikka kansipoka aika vasta tehty. Pitää vaihdella vielä sekin.
- Renkaat jotkin Nokialaiset katukesäkuviolla, ja aika loppu.







Sisusta oli älyttömän likainen.





Heti kotiin päästyä pitikin ottaa raato talliin, sammutinsolenoidin virta pätki. Epäilykset kohdistui ensin virtalukonpohjaan mutta syylliseksi paljastui se pikaliitin syöttöpumpun vieressä. Ohitin sen liittimen, ja Mitsu rupesi pysymään käynnissä.






Sitten aloitettiin sisustanpesua.




Siitä se pikkuhiljaa vaalenee kun juuriharjalla hankaa ja painehuuhtelukoneella pesee.




Leikkelin tavaratilaan uuden pohjamaton tuosta Motonetin kumimatosta.



Muovikaaret piti maalata uusiksi.





Siitä se hiljalleen siistiytyy. Eipä se noin puhtaana pysy, mutta onpahan yksi kuva pestynä









Sitten olikin vuorossa katsastus. Ajelin kylmiltään vikalistan hakuun, ja lopputuloksena:






Etukardaanin takaristikosta tuli korjauskehotus. Vaihdetaan uuteen kunhan ehtii, kipaisin jo uuden ristikonkin. Ei tarvinnut hitsata




Puhallinmoottori oli melko tehoton. Sitä oli jo selvästi tutkittu aiemmin, kun johdotkin oli käännetty ristiin. Kokeilin toisinkinpäin, mutta puhalsi yhtä paskasti kumpaankin suuntaan. Pikaisen googlauksen mukaan osassa tarvikemoottoreista on vääränkätinen siipi Taiwanissahan tuokin oli tehty, ja motonet tarjosi vain uutta vastaavaa niin romikselle penkomaan. Ja sieltähän löytyi Pajeron orggispuhallin.

Vertailussa Pajeron orggis ja Pajeroon myytävä tarvikemalli. Tarvikemallissa vääränkätinen siipi.



Nyt puhaltaa taas.


Sitten alkoi ärsyttää nuo loppuunajetut ja runkovikaiset renkaat.


Tuommoiset 31x10.5-15 Fedimat löytyi mukavan läheltä. Parissa renkaassa on vähän pykimää ja nastatkin pitää nyppiä pois, mutta hinta oli OK niin kaupat tuli. Pintaa on kuitenkin mukavasti.












Sitten sovittamaan, Vanteet on olleet aiemmin Toyotassa niin ET oli -20, melko maksimi Pajeroon...


Hyvin ne onneksi istui.



Ihanan kurainen






Laittelin taakse työvaloiksi 2x28W ledit, ja tummensin sikaosaston lasit 20% kalvolla.











Semmoinen raato. Kivahan tuolla on koluta metsäteitä, ei tämä sen kummempaan offikäyttöön ole tulossa mutta tuohon käyttöön oikein passeli laite.



Tänään vielä jälkikiristin kannen kun 1000km tuli täyteen kansirempasta. Hieman auki ja uudestaan momenttiin kiristysjärjestyksen mukaisesti.




Kannattaa ehdottomasti tehdä, kiristyi yllättävän paljon.

10mm kuusiokoloavain rälläkällä poikki ja 10mm hylsään kiinni niin saa kirittyä pelkällä venakopan avauksella, mahtuu helposti nokan ja keinujen ohi kun avaimessa on vähän pituutta.

Sitten uusi venakopan tiiviste paikalleen ja cooleri takaisin paikalleen koneen päälle. Homma valmis.



Koeajokin tuli tehtyä, toimii edelleen


Paikallinen AD-Huolto teki asiallisen tarjouksen jakopäärempasta ja kampi-, nokka-, ja tasapainoakselien stefojen vaihdosta niin nyt on jakopääkin kunnossa.


Se kardaanin ristikko pitää vielä vaihtaa, ja joskus kaasuakselin o-rengas kun yrittää vuotaa sieltäkin.

Muuten tuo alkaisi olla ihan ajettavassa kunnossa.

Päivitellään kunhan uusia vikoja ilmenee

__________________
---------------------
Pajero gen2
Vastaa lainaten