Näytä yksittäinen viesti
  #100  
Vanha 14.04.2017, 18:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

No se dynotarra on helpoin.
Mutta ei eihkä fiksuimman näkönen.

Ite käänsin neulaa näyttämään gps 80kmh:ssa ~81
Näyttää 60kmh:ssa 60. ja satasessa ~2kmh yli todellisen.

Eka ajamalla todeta gps:n kans mittarivirhe. minun tapauksessa 100kmh:ssa mittari näytti 97kmh.

Sitten vaan säätämään. Mittaristo irti ja nopeusmittariosa irti, porakoneen kierrokset säädin niin että mittari näyttää ennen säätöä 100kmh, neula irti ja porakone pyörimään samaa nopeutta kuin ennen neulan irrotusta ja neula takaisin akselilleen 105kmh kohdalle.

Nyt mittari heittää vakiorengaskoolla 19kmh

Sähkötoimisessa mittarissa neulan siirto on enemmän "mututuntumaa" kun ei pääse tallin pöydällä heti toteamaan että vaikuttiko siirto tarpeeksi.
Vastaa lainaten