Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 09.04.2017, 01:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No kaitpa se riippuu siitä mitä haluat, kumpi on omaan käyttöön parempi.

Jos se on 2H/ 4H/ 4L, niin vaikuttaisi omaan korvaan siltä että se on tosiaan ns. perinteinen neliveto, eli valittavissa on joko takaveto, tai sitten nopea tai hidas kiinteä neliveto. Eli nelivedolla ei voi/ pitäisi ajaa pitävällä alustalla.
Tuo auto/4L taasen kuulostaa siltä että on jatkuva neliveto - joku automaattisysteemi viskolla, torsenilla, haldexilla tjsp. että on takavetopainotteinen ja etupää tulee mukaan tarvittaessa jolloin voi ajaa kaikissa olosuhteissa, ja sitten on lisäksi hidas neliveto.

En tiedä Hyundaista tarkemmin, mutta usein nuo jälkimmäisen tyyppiset on sellaisia että nopealla puolella ei saa nelikkoa kiinteäksi ollenkaan, hidas puoli on joko vastaava alennusvaihteella, tai sitten (toivottavasti) kiinteä hidas neliveto.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten