Viestiketju: Suomen politiikka
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.03.2017, 15:51
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter x Näytä viesti
Politiikasta kun aina saa tunteita herättäviä keskusteluja niin tälläistä olen funtsinu. Mitäs raati on mieltä siitä että miten tässä loppupelissä käy kun duunarin selkänahasta revitään jatkuvasti uusilla innovaatioilla lisää rahaa, niinkuin eläkeläisiltä ja lapsilta ym.. ja eliitti senkun nostaa lisää liksaa itselleen eikä luovu mistään. Esim tsadin pormestarin palkka 15.000kk ja neljän!!! Apulaispormestarin palkka 10,000kk plus monia muita älyttömiä palkkoja tuskin niiin helvetin vaativasta työstä.
Itse olen pohtinut siltä kannalta, että miksi on niin päin mitä mielenkiintoisemman kuuloinen työ, sen suurempi liksa ja epämielenkiintoisessa työssä taas usein aika pieni?

Toinen mikä käynyt mielessä, ihminen tarvii vain kohtuullisen pienen määrän rahaa elääkseen ja voidakseen hyvin. Se on ihan eri juttu jos palkalla pitää rahoittaa jotain bisnestä, niin bisneksiin saa menemään rahaa vaikka kuinka paljon.

Ennen sellainen yhteiskunta, jossa oli paljon tehtäviä, joissa ei ole oletettu tarvittavan älyä, asiantuntemusta ja sivistystä perustui sääty-yhteiskunnasta peräisin olevaan toimintatapaan ja siihen, että tieto ei ollut yhtä helposti kaikkien saatavilla kuin nykyisin. Kirjoitus ja lukutaito on tärkeät luokkayhteiskunnasta eroon pääsemisessä. Nyt voi hitsari ja professori kirjoitella tasa-arvoisesti Wikipediaan vaikka jotain hyvinkin asiantuntevia jos vain mielenkiintoa riittää.

Palkallisia töitä tulisi lähteä kehittämään suurten palkkojen sijaan lisäämällä töiden mielenkiintoisuutta ja ottamalla tavoitteeksi, että työssä voisi olla kivaa sikäli kuin mahdollista. Kuulemma nuoremmat sukupolvet arvostaa työn mielekkyyttä ja mielekästä yhteistyötä - viitaten Y-sukupolven esiinmarssiin.

Haaste on siinä miten mielenkiintoisia töitä ja työn iloa saataisiin laajemmallekin joukolle kuin ylimmälle johdolle. Mielestäni esimerkiksi ulkomaisen raksatyövoiman kohdalla näitä näkökulmia ei oteta samanlailla huomioon kuin paremmissa asemissa olevien kohdalla.
Vastaa lainaten