Viestiketju
:
Raskaan kaluston öljy h-autoon?
Näytä yksittäinen viesti
#
6
27.03.2017, 17:52
H_Nietu
Banned
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Joskus aikoinaan......
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja
mp
jos se naputtaa kuumana 5w40 öölillä niin koita 5w50 esim mobil1 se ku on paksumpaa kuumana. siis noit viskositeeti menee niin että mitä pienenpi ekanumero on niin sitä notkeempaa se on pakkasessa,ja mitä suurempi toka numero niin sitä paksumpaa kuumana.
Kun vedeltiin joskus aikoinaan mustaa mutkarataa autoilla niin kuumimpaan kesäaikaan ajeltiin 50w öljyilla ja keulankoisella oljyn jäähdyttimellä......
. Ja noit löytyi Kendallilt. Vaati öljypumpun shimmauksen noille......
Eli paineet oikeex ettei vastusta liikaa......
Eikä ollut moksiskaan 3min paikallan seisomisesta varikolla.....
.
Eikä koskaan öljyn eikä veden lämpötilat nouseeet edes lämpimälle saati kriittiselle alueelle.........
Ja kun oli kurnuutettu 5h.....lappu lattiassa niin vikalle tunnille 3min. varikolla seisomisen jälkeen sai lähtee veden lämmöis noin 70 C ja öljyis noin max 90 C. Eikä koskaan edes ollut mitää höyryi havattavissain.
Eikä mennyt ainuttakaan konetta useamman kauden aikana....
.
Eli ottakaa lämpö pois oikeesta paikasta...........ennakon ja tehon mukaan......
Ja se jäähdytysneste ei oo oikee.......
Kovemmas kurnuutukses......
Viimeksi muokannut H_Nietu : 27.03.2017
17:58
H_Nietu
Näytä julkinen profiili
Etsi kaikki H_Nietu:n viestit