Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.03.2017, 07:24
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Perusasetus

Paloturvallisuuskategoriaan liittyen mitenkäs ammattilaiset tekee bensatankin kanssa autoa hitsatessa? Oikeaoppisestihan bensatankki olisi varmaan syytä purkaa tieltä pois, varsinkin jos tankin kupeessa meinaa auton pohjaa hitsata. Varmaan muutenkin pitäisi tankki olla ihan täyteen tankattuna tai pois purettuna? Eikös ne ole ne bensahuurut, jotka ottaa syttyäkseen?
Ainoastaan muutaman ihmisen olen nähnyt niin tekevän. Hatunnoston arvoinen turvallisuusseikka ja ymmärtäähän sen kun omassa kotitallissa hitsataan, niin onhan siinä isot panokset.

Mutta sitten kun mennään autokorjaamoille; olen muutamassa ollut töissä ja muutamassa taas asiakkaana. Siellä yleensä kun on tiukka aikataulu ja "ei tartte ku tää helma hitsata äkkiä" niin ei siellä pahemmin olla tankkeja suojattu, saatika purettu autosta pois.

Niin ihan rehellisesti tietämättömyyttäni olen kiinnostunut, että mikä on varmin ja turvallisin tapa hitsata autoa kaikki muutkin turvallisuusseikat huomioonottaen ja onko esimerkiksi ollut tapauksia, joissa auto on syttynyt kunnolla palamaan juuri tämän asian takia? Toinen asia tietysti on sisustan riittävä purkaminen tieltä pois.

Kävin muutama vuosi sitten hitsauttamassa oman autoni Pärnäsen korjaamo -tyyppisessä teeseitse-miehen tallissa. Ostin kun halvalla sain ja olihan jälki sen näköistäkin. Auto meni kyllä leimasta läpi kun oli uutta peltiä mädän tilalla. Mutta millään tavalla ei autoa suojattu syttymiseltä, pohjaa hitsattiin vaikka matot oli paikallaan ja yksi paikka tehtiin tankin yläpuolellekin. Kyllä siinä oli onnea matkassa.

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 15.03.2017 07:28
Vastaa lainaten