Jos laittaa akselin molempiin päihin kelat ja kiinnitys pisteeseen pylpyrän jonka kautta narukiertää niin silloinhan se toimii myös lukottomassa vehkeessä. Ja silloin rasitus alustanosia kohtaankin olisi varmasti pienempi tai ainakin jakautuisi tasaisemmin molemmille puolille.
Mitä painoon tulee niin 6" leveä ja 12" halkaisialtaan oleva mönkijän vanne painaa 3,7 kg, auton teräsvanteen painoa en saanut mitattua kun ei löytynyt yhtään vannetta ilman kumia.
Silti vieläkin olen sitä mieltä vaikka linkin kaltainen vinssi takakonttiin ja tarvittaessa veto olemassa olevista hinauslenkeistä. Ja jos haluaa rakentaa niin tekee kunnolliset johdotukset valmiiksi eteen ja taakse, mutta onnistuu satunnaiskäytössä myös pitkillä kaapeleilla virran siirto.
http://www.kompi.fi/portable/28-DWP5...ae-vinssi.html