Kun tässä topiikissa:
Siis sähkömoottorin teho on suhteellinen käsite; Jos jatkuva teho on 2x1450kW, niin hetkellisesti lähtee paljon enemmän. (bensa- ja diesel moottoreissa ilmoitetaan maksimiteho)
toki tuo "Nimellinen" yhteisteho 2900 kw tarkoittaa aika paljon sähköä, siis amppeereita menee saman verran kuin maasturin sähkövinssissä pahassa paikassa...
Historiaa: Tuota Ii-jokea "muotoiltiin" Marion- "sähkökaivinkoneella", tuon kävelevän kaivinkoneen puomi oli yli 50 mertiä pitkä. ja hydrauliikka loisti poissaollollaan.
Tuon Marionin rakenteeseen/historiaan tutuistuin pikkasen -80 ja -90 luvulla omatoimisesti

Sähkömoottorit oli pelastettu omistajan toimesta jo telakoinnin yhteydessä, varmaan samoin osa mittareista/"kytkimistä"? siis sähkötekniikka oli jo -80 luvun lopulla laatua: jokunen punottueristeinen johto...
Mutta mekaniikka, siis hammaspyörät (olisi pitänyt ostaa tms. /pelastaa yksi noita suurimpia hammaspyöriä) oli hammasleveydeltään ja hammasväliltään sopiva ISOKSI puutarhapöydäksi
Vielä tuolloin, -80- -90 luvun vaihteessa Marionin taittopyörät (mastossa) olivat "hyvissä rasvoissa" siis kun "mastosta" tarjosi pikkukenkää, niin pyöri!
Ja tuo Marion tosiaankin "käveli". ja "Perässä kulki sähkömiehet" siis rakensivat "sähkö linjaa" perässä.... Ja kauhan paikoitus apuna oli usein "Pillari"....