Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.03.2017, 06:59
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kun tässä topiikissa:

Siis sähkömoottorin teho on suhteellinen käsite; Jos jatkuva teho on 2x1450kW, niin hetkellisesti lähtee paljon enemmän. (bensa- ja diesel moottoreissa ilmoitetaan maksimiteho)

toki tuo "Nimellinen" yhteisteho 2900 kw tarkoittaa aika paljon sähköä, siis amppeereita menee saman verran kuin maasturin sähkövinssissä pahassa paikassa...



Historiaa: Tuota Ii-jokea "muotoiltiin" Marion- "sähkökaivinkoneella", tuon kävelevän kaivinkoneen puomi oli yli 50 mertiä pitkä. ja hydrauliikka loisti poissaollollaan.

Tuon Marionin rakenteeseen/historiaan tutuistuin pikkasen -80 ja -90 luvulla omatoimisesti
Sähkömoottorit oli pelastettu omistajan toimesta jo telakoinnin yhteydessä, varmaan samoin osa mittareista/"kytkimistä"? siis sähkötekniikka oli jo -80 luvun lopulla laatua: jokunen punottueristeinen johto...

Mutta mekaniikka, siis hammaspyörät (olisi pitänyt ostaa tms. /pelastaa yksi noita suurimpia hammaspyöriä) oli hammasleveydeltään ja hammasväliltään sopiva ISOKSI puutarhapöydäksi

Vielä tuolloin, -80- -90 luvun vaihteessa Marionin taittopyörät (mastossa) olivat "hyvissä rasvoissa" siis kun "mastosta" tarjosi pikkukenkää, niin pyöri!

Ja tuo Marion tosiaankin "käveli". ja "Perässä kulki sähkömiehet" siis rakensivat "sähkö linjaa" perässä.... Ja kauhan paikoitus apuna oli usein "Pillari"....
2900kW 6kV kolmivaihesähkönä tarkoittaa 0,8 tehokertoimella 328A vaihevirtaa. Siis per vaihe.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten