Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi
emmää ny tajuu  oli se holkki siinä haarukassa. kai se vika on nyt sit kuitenki napalukossa.
no otin kuitenki murikan pöydälle. yhtään ei haitannu. oli se niin töhnä paskassa.. tuli kunnolla pestyä joka piti muutenkin tehdä mutta huonommalla tekniikalla oli öljyillä ajamalla.
|
Siis mikä oli alkuperäinen vika/mistä epäilit että lokkoholkki on pudonnut?
Siis jos lukko toimii normaalisti, ja napalukko paska, niin lukkopäällä vetää vain toinen eturengas, lukko auki ei vedä kumpikaan.
Ja oliko lukkohaarukan lukituspultti ehyt/paikallaan?
Tuo vetonivelen vaseliinin imeytyminen peräöljyihin johtuu yleensä siitä, että huohotin on tukossa taikka sitten joku on laittanut tarvikestefan vetarin stefaksi.
Se ns. hdj-80 vetarin stefa, siis jossa yksi ylimääräinen jousto-osa, on hintansa arvoinen. (Ainut tarvike stefa jota voi suositetta toyotiin... siis kaikki muut stefat kannattaa ostaa alkuperäisenä.)
Kerran on tullut vastaan hj-61 lukkoakseli, jossa oli pitkäpoorisen vetarin tilalla lyhytpoorinen vetari, jota oli rälläköity ohuemmaksi, jolloin lukkokalikka sopi paikoilleen, mutta ei tietysti auttanut ollenkaan....
Joskus pitkäpoorinen (taka-)vetari on päässyt kiertymään kierteelle lukkokalikan ja tasauspyörästön väliltä, silloin vetaria ei saa pois muuten kuin särkemällä; siis joko akseliputki tai poikki, taikka pilkkoa lukkokalikka paikoilleen (käytännössä mahdoton tehtävä)