Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 09.03.2017, 20:56
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Mulla on pari kappaletta 2,5tdi t5 porttereita. Toinen on reilun miljoona ajettu vanha ambulanssi ja toinen 530tkm ajettu entien taksi.

Ambulanssi on 2004 mallinen 174hv manuaalivaihteinen etuveto. Tälle on pitkä huoltohistoria merkkiliikkeessä. Tää tuli mulle vuonna 2011 924tkm ajettuna, konevikaisena. Moottorista oli mennyt kiertokanki mutkalle. ilmeisesti kansivika oli aiheuttanut sen, että vettä oli menny männän päälle.. Kasasin koneen samalla kannella ja se toimikin muutaman tuhat kilometiä, mut sitten alkoi oireita, että startatessa kone meni jumiin... Ei muuta ku toinen kansi pikoillen ja meno jatkui. Kerran olen myös vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin. Paininkuppi kuluu puhki ja nokka nyös pyöristyy.. Tällä olen itse ajellut noin 100tkm. Miljoonassa meni matkamittarin näyttö sekaisin, näyttää vain viivaa..

Entinen taksi on 2008 mallinen 131hv automaattivaihteinen etuveto. Tähän on kertyntyt kilometrejä mulla jotain 80000km. Kerran olen vaihtanut paininkupit ja nokka-akselin.

Traileria olen vetänyt tuolla manuaalivaihteisella jonkin verran.. hienosti huilaa raskaampikin kärry. Ja mielenkiintoinen oli huomata kulutuksesta... Kerran kävin hakemassa yhden t4 portterin trailerilla turusta (Matkaa n.560km sivu) Mennessä tyhjän trailerin kans kulutus jotain 10,5l/100km ja paluumatkalla t4 portteri kärryllä kulutus 10,3l/100km.

Mijnä olen kyllä tykännyt t5 portterilla ajella. Kaikkia pieniä vikoja niitä aina ilmenee, mutta aika edullisia nuo on korjata, jos itse tekee ja osista ei maksa marmoritiskille... Esim nokka-akseliremontti maksoi noin 500€, tuli uudet paininkupit(hydraulinostimet), nokka-akseli, nokkalaakerit ja pultit.
Vastaa lainaten