Jos kyseessä XJ, niin lähtisin metsästysreissuautossa siitä, että huitaisee eteen vaikkapa 1.75" korotuspalikat jousien päälle, ja jos jouset on jo väsähtäneet niin vielä vietereiden tilalle Moogin progressiiviset jouset.
Taakse vaikka OMEmn 2" korottavat pakat, tai Crownin HD- pakat + 1-2" alkuperäistä pidemmät riiput.
ÄLÄ laita lisälehtiä tai korotusblokkeja etenkäänxalkuperäisiin takapakkoihin. Vituiksi menee ja pahasti.. XJ:n pakat on tässä vaiheessa jo täysin loppu kuitenkin ja jos kuormaa pitäisi kuskata niin lisälehti, korotusblokit tai pudemmät riiput ei ole ratkaisu.
Iskareiksi Bilsteinin 5100- sarjalaiset, jos haluat toimivuutta ja mukavuutta. Vaihtaisin eteen säädettävät tukivarret alas ja ylös. Helpottaa elämää. Ei tosin ole pakko, tuollainen max.2" korotus toimii orkkiksillakin jos vain ovat vielä hyvässä kunnossa.
Parin tuuman korotuksella saa kevyesti alle 31-32" renkaat 15 x 8 vanteilla -12ET:llä, mahdollisesti pienellä lokareiden ja puskurinpäiden trimmauksella. Pienellä korotuksella säästyy myös sitten niiltä kalliilta muutoksilta. 31" renkaat menee bensakuutosella + automaatilla vielä jotenkin orkkisvälityksillä. 32" on jo niin ja näin, 33" on jo täyttä kidutusta.
Jos ei etenemiskyky riitä, niin sitten taakse joko Detroit truetrack, detroit locker tai lunchbox- lockeri.
Budjetti? Riippuu mitä kaikkea asentaa, mutta jos ihan perushommista lähtee eli uudet etujouset, takajouset, riiput, eteen korotusblokit niin kotimaasta ostettuna n.600-700€? Iskarit siihen päälle (Bilsteinit saa melkeinpä ostaa USA:sta) niin n.300€ päälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|