Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa
Tutkipa onko tässä kuvassa näkyvä "hylly" kunnossa. Mulla oli pelti vääntynyt ja ei oikein saanut käsijarrua ottamaan
Vaikka ohjeet sanoo ettei vaijeria pitäis kiristää en ite oo saanut muuten toimimaan kunnolla.
|
Tuolla olikin jo paljon juttua näihin jarruihin.
Muutaman ZJ seisontajarruun tutustunennan.
Kuten joku jo mainitsi, tuossa jarru kilvessä, tuon lever/cam osien alla on tuo pelti lipare, se pääsee taipumaan, ja sen jälkeen tuo linkku systeemi ei toimi kunnolla.
Tuon pellin lirpukkeen kun taivuttaa ja asemoi alkuperäiselle kohdalleen, niin tuo linkku systeemi pysyy oikealla kohtaa.
Myös tuon LEVER osan olka pää, johon kenkä nojaa, pääsee kulumaan olkapäälle, jolloin meinaa jumittaa. Hitsillä koloseen täyttöä ja rälläköi pyöreään muotoon.
Myös tuon lever ja cam osan lukitus tappi pääsee pyöristymään ja reikä venähtää, jolloin linkusto ei toimi oikein. (tällä on yhteys tuohon kilvessä olevan pelti klipareen taipumiseen).
Olen tuon korjannut, hitsaamalla soikean reiän umpeen. Ja katkaissut sen tapin toisesta pois. Sitten porannut molempiin 8 mm reiän oikealle kohtaa.
Ottanut M8 pultin, jossa kierteetöntä osaa. Katkaissut sopivaan mittaan, sillai ettei tule reiästä läpi asti vaan jää sinne reikään muutaman millin syvään (vaikea selittää, mutta ei ole oikein kuvaa laittaa... Otan kuvan ja yritän muistaa joskus liittää tänne, kun mulla on just yhdet linkut odottamassa hitsikoneen päällä, mutta kun ei oo kerennyt nyt harrastamaan)
Laittanut lever/cam paketin nippuun pultti poratusta reiästä läpi, toiseen päähän pultti hitsillä kiinni (se joka jää reikään syvyteen). Ja sitten pultin kanta hioa ohueksi, mutta sillai että jää kantaa, ettei osat erkane toisistaan.
Paketti täytyy saada matalaksi, että mahtuu tuon jarru kilven ohjuri pelti klipareen väliin, sen takia kanta ohueksi ja se toisen puolen hitsaus olla upotettuna reikään. Mutta sen jälkeen lever/cam linkku paketti pysyy koossa, eikä pääse antamaan periksi.
Tosiaan automaatti kehintää ei ole. Vain manuaalisesti.
Rumpu/levy paikoilleen ja kengät kehään kiinni, vähän vetelee käppäriä, että asettuu ja lisää tiukemmalle, saa melkeinpä laahata.
Ei oo vaijeria tarvinnut säädellä. (toki jos vaijerin säätö vedetty persiilleen, niin onhan siihenkin sitten koskettava).
-----
Ja noihin käyttö jarruihin, niin eteen kuin taa, ZJ (ja XJ etu)
Useampia on joutunut täyte hitsaileen, niitä liukupintoja.
Ihan migillä vaan, ja hyvin toimii.
Perus tyyppi vikaa.