Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Varsinkin jos meinaat yhtään ajaa metsässä, niin EHDOTTOMASTI (!!!) noi panhardin muutoskorvakkeet hevon kuuseen ja säädettävä panhardi tilalle. On se pudotus kitti missä tahansa, niin ne aiheuttaa ongelmia ennemmin tai myöhemmin.
Lisäksi kannattaa muistaa, että panhardin korvakkeen pudotus rungon puolella on täysin idioottimaista. Panhardin korin puolen tiputus madaltaa myös nk. "instant center"- korkeutta, mikä siis on se piste auton pituusakselilla jonka ympäri auton kori kallistuu.
Kun instant centeriä tiputtaa (= laskee korin pään kiinnityspisteen korkeutta), auton painopisteen korkeuden ja instant centerin välimatka kasvaa, jolloin kori kallistelee enemmän.
Eli homma pitäisi tehdä päinvastoin: korin pää pitäisi pitää samalla korkeudella tai nostaa, ja akselin puolelta panhardin kiinnityspiste mahd. ylös.
Tämä pätee niin edessä kuin takana, mutta edessä pitää toki huomioida se että välivarsi ja panhard pitäisi olla samassa kulmassa.
|
Elikkä korinpuoleinen pudotus bracketti pitää heivata vitoseen.
Nopeasti katsottuna ei näytä olevan 2 tuuman korotukselle sopivia säädettäviä track bareja. Tälläisen akselin bracketin löysin toimisikohan tämä sitte paremmin vakio kangen kanssa?
http://www.ebay.com/itm/Rear-Track-B...-/132048620200
Löyty sitten vielä tälläinen kanki
http://www.roughcountry.com/forged-a...bar-10512.html
Aikasempien koropalojen kanssa ei ollu mitään muutoksia taka trackbariin, mutta silloin oli vakio jouset ja iskarit. Jostain lueskelin että jos pidempien joustovarojen kanssa jättää taka panhardin muuttamatta niin ulosjoustossa se ahdistaa ja paskoo jotain sitten sieltä.