Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #1415  
Vanha 05.03.2017, 13:00
metsuri91:n Avatar
metsuri91 metsuri91 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: Tuusula
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Varsinkin jos meinaat yhtään ajaa metsässä, niin EHDOTTOMASTI (!!!) noi panhardin muutoskorvakkeet hevon kuuseen ja säädettävä panhardi tilalle. On se pudotus kitti missä tahansa, niin ne aiheuttaa ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Lisäksi kannattaa muistaa, että panhardin korvakkeen pudotus rungon puolella on täysin idioottimaista. Panhardin korin puolen tiputus madaltaa myös nk. "instant center"- korkeutta, mikä siis on se piste auton pituusakselilla jonka ympäri auton kori kallistuu.
Kun instant centeriä tiputtaa (= laskee korin pään kiinnityspisteen korkeutta), auton painopisteen korkeuden ja instant centerin välimatka kasvaa, jolloin kori kallistelee enemmän.

Eli homma pitäisi tehdä päinvastoin: korin pää pitäisi pitää samalla korkeudella tai nostaa, ja akselin puolelta panhardin kiinnityspiste mahd. ylös.
Tämä pätee niin edessä kuin takana, mutta edessä pitää toki huomioida se että välivarsi ja panhard pitäisi olla samassa kulmassa.

Elikkä korinpuoleinen pudotus bracketti pitää heivata vitoseen.
Nopeasti katsottuna ei näytä olevan 2 tuuman korotukselle sopivia säädettäviä track bareja. Tälläisen akselin bracketin löysin toimisikohan tämä sitte paremmin vakio kangen kanssa?
http://www.ebay.com/itm/Rear-Track-B...-/132048620200

Löyty sitten vielä tälläinen kanki http://www.roughcountry.com/forged-a...bar-10512.html

Aikasempien koropalojen kanssa ei ollu mitään muutoksia taka trackbariin, mutta silloin oli vakio jouset ja iskarit. Jostain lueskelin että jos pidempien joustovarojen kanssa jättää taka panhardin muuttamatta niin ulosjoustossa se ahdistaa ja paskoo jotain sitten sieltä.

Viimeksi muokannut metsuri91 : 05.03.2017 13:44
Vastaa lainaten