Näytä yksittäinen viesti
Vanha 26.02.2017, 20:48
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Oliko se nyt viime perjantai kun oli se hurja lumipyry ja Lohjan kohdalla moottoritiellä kaksi ketjukolaria, joissa osallisina pari rekkaa ja 15 henkilöautoa. Anyway, sinä samaisena päivänä ja kellonaikana lähestyin Lohjaa toiselta puolelta, eli matkasin Länsiväylää/tie 51 Inkooseen saakka. Siuntiosta Inkooseen, eli n. 16km matkan, perässäni roikkui tappituntumalla rekka, vaikka ajoin koko matkan 82km/h, joka oli täysin kusipäinen siihen keliin, kun lumi pöllysi ja tie oli liukastakin liukkaampi. Olisin halunnut ajaa n. 60km/h, mutta takana tuleva rekka oli niin ahdistavan lähellä, ettei siinä voinut hidastaa, sen enempää kuin väistää pysäkillekään.
Eikä se ole ainut kerta, tuolla saa rajoitusten mukaan ajaessa about kaikkien vihat niskaansa ja se osoitetaan lähinnä perseessä roikkumalla ja tööttilemällä/valoja vilkuttelemalla. Puolustukseksi nää yleensä sanoo, että "jos et uskalla ajaa kovempaa nii mee vittu taksilla tai pysy kotona".
Mie en kyl mitään odota sen enempää kuin että pääsis vaan muuttamaan vittuun täältä etelästä.

Edit: Suomessa on valitettavasti aika suosittu tapa tehdä itsemurha ajamalla rekan keulaan, mikä on kyllä tosi kurjaa sitä rekkakuskia kohtaan. Suosittelisinkin itsarikandidaateille, että odottakaa, että kohdalle sattuu tällainen perseahdistelijarekkakuski (sillä niitä kyllä riittää), ja lyökää sitten sen edessä jarrut lukkoon. Siinä sais kumpikin osapuoli sitä mitä haluaa.
Mä kun luulin, että olen ainoa, jota nykyinen maksiminopeus on ehdoton miniminopeus -ajattelu kiusaa.

Perseahdistelija(rekka)kuskeja on tullut ihmeteltyä muutamankin kerran. Ne vaan ilmestyy jostain pimeydestä sinne taakse kiusaamaan. Tää tapahtuu parhaiten esimerkiksi pitkään jatkuvan 80 rajoituksen aikana ja tehostuu jos välillä on 60:n alue. Ihan mahoton meno on jos motarilla on tietyö ja siinä rajoitus. Letka kutistuu sellaiseksi persehiplailuksijonoksi, johon oikea lääke olisi antaa kaikille sakot. Mä en tajua mistä tällainen tapa on tullut.

Ja niille jotka nyt tähän vastaa, että ne ajaa paljon ja tietää miten se ajoneuvo käyttäytyy, voi ihan suoraan todeta että ei kannata inttää. Fysiikan lait ei kumoudu edes 10000000000000 km jälkeen. Ei Scanian ratissa eikä Volvossakaan.

Onneksi nykyisellä autolla ei tartte näitä sankareita katella (lukuunottamatta niitä, joilla rajoitin on säädetty arvoon 100+). En itse roiku siellä perävaunun takana enkä aja ohituksen jälkeen eteen junnaamaan. Ajan kauas ohi ettei turhaa lennätä paskaa tuulilasiin ja myös siksi, että säilyy turvaväli. Mistä sitä tietää mitä justiinsa ohituksen jälkeen tapahtuu?

Hilmalla ajettaessa tilanne on ihan toinen. Se kun ei kiihdy eikä kulje. Päästän kaikki ohitsepyrkivät ohi heti kun mahdollista. Ajan vaikka pysäkille. Mun takia ei tavaraliikenne häiriinny eikä sillä ole mulla mitään väliä tuleeko mun paketti just tänään vai huomenna. Kunhan se vaan tulee.

Anteeksipyyntö sille valtaosalle kuljettajista, jotka eivät tätä tilitystä ansaitse. Ne loput voivat ehkä hieman miettiä miksi antavat mielensä kiihtyä pikkuasioista...