Viestiketju: Mopoauto
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 21.02.2017, 17:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finderi Näytä viesti
Olisko pikkuautoluokan mallit turvallisemmin varusteltukin kuin mopoautot, kuten ABS:t, air bagit jne? Parempi turvallisuus, sen vuoksi olisi myös korkeampi sallittu nopeus. Hinnoissa ei ole käytännössä eroa, pikku tarkistuksella VW Up ja Dacia Sandero 13.770,- ja 9.999,- hintalapuilla pyörivät samassa joukossa kuin vaikkapa Aixam tai Ligier. Ei varman olis homma eikä mikään laittaa pirssit kulkemaan max. 60 km/h mutta haaveeksi taitaa jäädä...ainakin nuo nopeustoiveet. Lisäksi B-kortin saaminen vapauttaisi sitten rajoittimen ja kappas, voisi jatkaa liikenteessä tutulla kikottimella.
En tiedä miksi max. 60 jos on 80 kilsan rajoitus. Itse näkisin, että ylinopeusominaisuutta ei tarvi kuin viranomaisautoissa. Tässä oman päivittäisen elinympäristön lähellä moottiritietä lukuunottamatta nopeusrajoitus on melkeen aina max 80 km/h. Joillekin teille sekin on aika haipakkaa.

Harjoittelunopeus voisi olla maksimissaan 80 tai 85 km/h jotta vältyttäisiin jonon keruulta.

Varaa tulee eri nopeuksista samalla tiellä.

Toinen asia mikä ei mene oikein ymmärrykseen, onko nuorten vanhemmat vai nuoret itse nykyisin hyvin vaurasta väkeä jos noin vaan voi ajamista opetteleville ostaa uusia autoja olivatpa sitten mopoautoja tai muita autoja?

Itsestä nimittäin ajatus on jonkin verran vieras, että olisi varaa kymppitonnien kulkuneuvoihin jos sitä ei käytetä palkallisiin töihin ja alaikäiset harvoin on palkallisissa töissä. Näkisin, että vähän pienituloisimpienkin perheiden lasten täytyy päästä kulkemaan ja oppia käyttäytymään liikenteessä.

Kun itse olin nuori, silloin oli omassa kaveripiirissä melkein aina ekat autot melko karmeita ja osa johtui huonoista remonttitaidoista. Toisaalta moni niistä oli parempi kuin mopoauto. Oma eka auto oli Chevrolet Caprise Classic.

Omasta mielestä ajokortin hankkimisen voisi ottaa jo peruskoulun yhteyteen, että asiaan valmennaudutaan vähitellen ja lopullinen kortti saadaan vasta pitkän ajan päästä.
Vastaa lainaten