Johtosarjan rakentamisessa riittää kun käytät kierrettyä parikaapelia, vastaa suojattua kaapelia. Ja tietenkin perinteiseen tyyliin jätetään ne nitto rullat sinne pakin pohjalle, ei kannata teipata.
Kaasuläpän asentotunnistin ei ole arka häiriöille, mutta lambdan piuhoina olis hyvä käyttää suojattua kaapelia eli juurikin joko ihan oikeaa moninapaista suojattua kaapelia tai kierrettyä parikaapelia.
Ja yksi mikä myös voi aiheuttaa häiriöitä on VR tyyppisen kampuran asentotunnistimen signaali, sieltä nimittäin voi tulla toistasataa volttia teräviä piikkejä. Hall -tyyppinen anturi ei anna niin voimakasta signaalia, mutta saattaa itse häiriintyä eli suojattu kaapeli näille antureille.
Yksi mihin kannattaa tosissaan kiinnittää huomiota on maadoitus, maadoitus kunnolla ja oikeassa paikassa eli megasquirtin päässä. ei jokaisen anturin kohdalla.
Se partcon piirilevy itseasiassa on täsmälleen sama minkä saa jenkeistä tilaamalla, ja prossaan on esiohjelmoitu perus MS softa sisään, kannattaa aina hakea uusin softa netistä ja päivittää.
Niin ja kun käytätte noita kaasun asentotunnistimia niin kannattaa katsoa tarkasti että on oikean tyyppinen, varsinkin vanhemmissa autoissa on ollut kytkintyyppisiä tunnistimia kun megasquirt vaatii potentiometri -tyyppisen tunnistimen.
The duct tape is like the force, it has a light side and a dark side and it holds the universe together.
|