Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cab
konehan on välijäähdyttäjällä oleva turbo kone onko siinä mitään varottava turbon tai muuten.
Onko etupään osat kestävät pallonivelet vetoakselit nivelet ym. ja miten automaattilukot.
Onko lainkaan aavistuksia kulutuksesta.
Sitten niissähän on ollut mittariongelmia eli kaikki mittarit ovat mykkiä saako korjattu vai uusia eikö niistä häviää kaikki kuten nopeus matka polttoaine ym.
|
Turbo on aina kysymymerkki, jos ei ole justiin vaihdettu. Riippuu aiempien käyttäjien tekemisistä. Öljynvaihdot, käyttö..
Ei kuitenkaan mikään akilleen kantapää ole TD25Ti-koneessa.
Pariin kiertokangen laakereista leikanneeseen TD23 ja TD25-koneeseen olen törmännyt, mutta niistä ei minulla ole mitään tietoa missä olosuhteissa, tai millä käytöllä/huollolla on menneet. Molemmat oli turbottomia.
Nivelet, vetarit: Paljonko ajettu? Jatkuvaa asvalttia takavedolla, vai hiekkatien kiharaa vetoautokäytössä.. Onko kumit ehjät? Risat->nivelet vaihtoon.
Vetarit ei ole heikko paikka, mutta voi ne huonossakin kunnossa olla. Nämäkin on järeämmät kuin D21-koppaisissa.
Automaattinapikset vaatii huoltoa toimiakseen niinkuin kuuluu. Jos ne toimii vasta putsattuna ja hyvin rasvattuna, niin niillä voi jatkaa ajelua. Jos ne on pilattu jättämällä huoltamatta niin itse vetäisin ne jumiin. Varsinkin jos autolla on tarvetta nelikolla ajaa. Minkäänlaista luottamusta nuo ei minussa herätä toimintavarmuudellaan, mutta tämäkään ei koske vain Datsuneita..