Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.02.2017, 12:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No meillä mentiin tämä kausi niin että suurimmat asiat käsiteltiin jokseenkin valmiiksi ennen kokousta joka oli ainakin tällä kertaa oikealta tuntuva toimintamalli. Eli valtuustoseminaareissa valmisteltiin asiat ja kokouksessa tehtiin vain päätös.

Jäi siitä se poliittinen hurmos kieltämättä pois mutta wtf.kouluun menee niin porvarien kuin vassareidenkin vesat ja tie vie niin duunaria kuin jyväjemmaria. Noin niiku karkeesti.
Itse olin isoimmassa valtuustoryhmässä eka varavaltuutettu. Lautakuntakokemukset taas vähän toisenlaiset kuin valtuustokokemukset.

Kun tuli oltua, niin silloin ajankohtaista oli suurkuntakinastelu. Sen ehdokaslistan sanoma missä itse olin, ettei suurkunnassa ole syytä olla mukana. Siinä onnistuttiin. Itse olin ensimmäisten joukossa käynnistämässä keskustelua aiheesta ja ilmeni, että itsenäisen kunnan ajatuksen ympärille ruvetaan ehdokaslistaa kasaamaan ja siitä tulikin laajin ehdokaslista.

Vanha poliittinen jako on ollut tuollainen, porvaria, vassaria, duunaria, jyväjemmaria. Nykymeno on vähän sentapaista, että Nalle Wahlroosinkin kerrotaan nettitietojen mukaan toimineen aikanaan Taistolaisliikkeessä. Ehkä yksi jakolinja menee samassa asiassa kuin USA:ssa, miten suhtautua kansainvälistymisen kiusallisiin ilmiöihin?

Hyviä puolia päättäjyydessä on, että aika usein on ihan hyvät kahvit ja leivät, huonoja puolia se jos rupeaa enempi uraa tekemään, miten välttää lastenlaulun sanoin kuvattu ongelma:
"Pienet poliitikot, pienet poliitikot ne lystikkäitä on! Ei oo silmiä, ei oo korvia, ei oo selkärankaa laisinkaan... Mutta on ISO suu!"

Kuuntelemisen ja omilla havainnoilla selvittämisen taito ei automaattisesti katoa, mutta jos on pyrkyä edetä - perinteisessä politiikassa jonkinlainen pyrky on vähän pakko olla koska ääniä on pakko saada. Tiedotusvälineet pitää esillä helposti niitä suurisuisia poliitikkoja ja kansa äänestää esillä olevista vaihtoehdoista. Pyrkyryyden kanssa tasapainoilu tulee varmasti siinä vaiheessa jos rupeaa eduskuntaan pyrkimään.

Sä voit läpi mennessä olla uuden polven poliitikkoja, kun on jo paljon treeniä takana, miten vaikka nettiä hyödynnetään kansan syvien rivien kuuntelemisessa!
Vastaa lainaten