Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi
Päästömittausta ennen ilmeisesti syytä varmistaa ettei autosta tule vikaakoodeja.
|
Voi kai niitä huvikseen kattella, jos tommosta vanhaa raatoa joku testeri osaa lukea. Tärkeemmät on ne mitta-arvot mitä vieläkin odotellaan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi
1) moottorin lämpötila - saako testereistä?
- auton mittaristohan näyttää noin lämpötilan, miksei testeri?
* tyypillinen (valitettavasti) mittaus tyhjäkäynnillä tapahtuu heti
* talvella jos auto esim korjaamon pihalla -30C:ssa niin ei lämmitetty
ja heti testeriin: ei kerkeä katalysaattori, ei lambda anturi ei mikään lämmetä!
|
Kyllä sen lämpötilan testeristäkin saa, yleensä noissa on joku sondi mistä voi mittailla esim öljynlämpöä tjsp. Ei niitä kukaan käytä kun siinä on autossa on lämpömittari ja voi sitä katsoa. Ei tarvita mitään tarkkoja lämpöjä, kunhan se on lämmin. Ja jos kylmää autoa mittaa niin sen näkee mitta-arvoista, kunhan vaan sais ne näytille.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi
2) katalysaattorin lämpötila
* jos kylmä CAT niin tuskin toimii ok! ?
3) lambda anturin lämpötila
* jos kylmä lambda anturi niin tuskin toimii ok! ?
|
Ei toimi ei, näkyy mitta-arvoista...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi
Lambda antureista epäilyttää mitä kuullut muilta
4) "alkuperäinen" ei takaa laatus!
* valmistajan tuotanto vaihtanut halvemmat komponentit jotka eivät vasteajoiltaan kerkeä lambda anturin toimintaan; kyseessä muutaman sadan millisekunnin vasteajoista lambda anturista riippuen esim 300ms =0.3sekunttia
|
Joko se toimii tai ei, mitta-arvot...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dragonxi
Päästömittauksen tulkinnasta lambda anturia odotellessa
5) numeeriset arvot ok koska yksiselitteiset (tulkinta eri asia,samoin miten saatu)
7) onko mitään kehitystä tapahtunut testerilaiterintamalla vrt älypuhelimet yms
jotka antavat graafisesti tietoa /puheliitäntä "senkun huoletta päästelet menemään"?
|
Mikä nyt oli ok ja yksiselitteiset? Kun ei ole niitä oikeita arvoja eikä varmaa tietoa minkälaiset päästölaitteet autossa on....
Testilaitteet kehittyy mutta auto itsessään on vanha eikä sitä mikään testeri muuta.