Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ
Samsonite varmaankin viittasi siihen, että hitsin aloituksessa ja lopetuksessa on aina virhe. pitemmällä hitsillä saa perusaineen sulamaan jouhevasti lisäaineeseen ja hitsausvirheiden määrä pienenee. Alle 50mm pitkä naru ei ole voimahitsi.
|
Jeps, tämä on kyllä tiedossa ja aina koitan vetää niin pitkällä yhtenäisellä saumalla kuin vain pystyy - ja silloin kun niin voi tehdä. Tukivarren kiinnikkeiden saumat olen pyrkinyt sipaisemaan yhdellä vedolla alhaalta ylös ja sivulta sivulle, mutta ihan joka paikassa en ole onnistunut. Ei optimaalinen, mutta paras mihin pystyy kun on ahtaita välejä
Koripalkkien vahvikkeet on sellaiset mitä en edes vedä täydellä saumalla yläreunasta, vaan tyyliin 2cm pätkä 2cm välein.
Palkkien vahvikkeiden ala- ja sivupalojen saumat on vedetty jotakuinkin 2-3 vedolla; palojen välissä oli n.1mm rako josta hitsausaine tunkeutui myös koripalkkiin. Näkyi selvästi kun katsoi fikkarilla palkkien sisäpuolelle.
Yhdellä pitkällä saumalla en saanut tuossa päästä päähän per puoli, niin osaava kumikätinen hitsari en ole
Lainaus:
Vetelyistä tuskin tarvitsee välittää kun on noinkin hyvät jigit
|
Juu, pitäisi pysyä aloillaan.
Kaikki vihjeet hitsaamisesta otan toki vastaan, en edes yritä väittää olevani luokkahitsari - enemmänkin luokaton hitsari

mutta sen verran kuitenkin osaan (vai tuuria?

) että ainakin tähän asti on kaikki osat pysyneet autossa eikä ole tullut mitään murtumia