Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 08.02.2017, 13:58
dragonxi dragonxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.12.16
Sijainti: n/a
Viestit: 380
Blog Entries: 2
Perusasetus

Mittalukujen puuttumisesta Pathylle


Toimitan heti päästömittauksen tulokset kunhan
1) Nissan lähettänyt uuden lambda anturin
- kestää, mennee ens viikkoon
2) korjaamo on saanut sen asennettua ja toimimaan
- ei takeita, että osa käy (eikä Nissanille voi palauttaa)
3) saan ajan
- korjaamoajat kortilla
4) mittausten valmistuttua
- jos pystyn, pyrin olemaan paikalla ja yritän ymmärtää
tapahtuuko mittaus oikein (oltava tietty huoltomies tekemässä)

Kritiikki päästölukujen puuttumisesta on perusteltua.

Kiinnostaisi foorumin konkareilta kuulla mikä on "palamisilmiöön osallistuvan "löpön" merkitys päästömittauksessa ja moottorin toiminnassa:
* auto oli ollut seisonnassa monta kuukautta <-- vaikuttaako ?
* tankki on oli ollut melkein tyhjä pitkään <-- kosteutta ?
* vähäinen "löpö" ilmeisesti hankittu rajojen ulkopuolelta <-- voiko luottaa?
* tankki ajettu kivikossa ryttyyn <-- mitä muuta rikki? pakari ? cat ?
* vanhoja "löpöjä" ei huoltamo poistanut vaikka tankin tyhjensi <-- ?
* 98E oktaania tankattu 37.68 litraa, vanhaa loppu 80l.sta <-- sekoitus ?

En ole päässyt käsiksi/näkemään mittalukuja ja kysyessä vastaukset eivät ole "mitallisia", esimerkiksi sen jälkeen kun nokiset sytytystulpat vaihtoivat niin sanoivat arvojen "hieman parantuneen", mikä hyvä merkki muttei täsmällistä!

Kiitokset vastauksista ja sorry puutteelliset/virheelliset/yms ei oikeat lukemat/päätelmät/yritykset!
Vastaa lainaten