
07.02.2017, 11:52
|
 |
Aktiivijäsen
|
|
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
|
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
* Etu- ja takapanhardit löysälle akselin päästä
* Tukivarsien mutterit löysälle (kaikki)
* Auto rungosta ylös pukeille (pukit suht korkeaksi, sopiva paikka etualatukivarren kiinnikkeiden takana, ja takana alatukivarsien etupuolella)
* renkaat pois
* ABS:n anturijohdot edessä irti kiinnikkeistä
* iskarit pois
* koiranluut irti
* yleensä ainakin etupanhardin joutuu irrottamaan, mahd. myös takapanhardin jos se kanittaa vastaan
* tarvittaessa ohjausvarsi irti matk. puolen olkavarresta
* jouset pois (pitäisi tässä vaiheessa lähteä jonkinsortin vaivalla puoliväkisin)
Sen jälkeen alatukivarret vaihtoon, mieluiten yksi kerrallaan. Romppeet takaisin suunnilleen päinvastaisessa järjestyksessä.
Muistat sitten, että panhardien ja tukivarsien pultit kiristetään ehdottomasti vasta, kun auto on ajokorkeudessaan paino akseleiden päällä (joko pukit akseleiden alla, tai auto renkailla maassa). Siihen asti ne pitää olla löysänä, tyyliin käsin kierrät mutterit pulttien päähän sen verran että pultit ei pääse tippumaan. Ei siis tarvitse edes käsikireälle.
|
Sait sen kuulostamaan helpolta ja nopeelta
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004
Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004
Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
|