Status ma 6.2.2017:
~ moottorin lämpötila-anturi osottautunut vialliseksi
~ viallisen lämpötil-anturin takia moottori kävi liian kylmänä pakokaasutestissä
+ lambda anturi todennäköisesti ok
+ katalysaattori todennäköisesti ok
+ diagnostiikkayksikkö paljasti vian ja antoi oikean vikakoodin
Tilattu sekä vian aiheuttaja että huoltoa:
~ moottorin lämpötila anturi
~ tehokkaat sytytystulpat
~ ilmanpuhdistin
Yritetään ti 7.2:
~ vaihtaa yo osat
~ imupuoli testata
~ pakopuoli testata
~ puristuspaineet mitata
~ saada hyväksyttävät päästölukemat
Testiajoja aion tehdä joka tapauksessa vaikkei sillä joidenkin korjaamoiden mukaan ole mitään merkitystä onko moottori karstainen vai ei/testataanko -20C. .. -30C pakkasissa seissyttä autoa vai suoraan min 10km reippaasti ajettua niin ainakin testateksani lumiketjuja/autoa eri olosuhteissa!
Pathylla kokeillaan jos ei muuta niin näkee eron Hiluxiin, ehkä joutuu Kanadassa valmistetun GMC:n (korjaajalla) hinaamaksi ellei juuri korjattu vinssi pelitä. .. toivossa et Pathy veis "omille poluille" katsastettuna asap!
Kiitos vihjeistä!