Näytä yksittäinen viesti
  #65  
Vanha 02.02.2017, 22:23
kzj kzj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.02.09
Sijainti: Kouvola
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Automaattiaskilla varustettujen omistajat, trafi on antanut ohjeen n. 6 v sitten savumittauksen maksimikierroksista, valmistajan määrittämä tai ellei sitä ole ilmoitettu, 2/3 kyseisen moottorin ryntäysnopeudesta on rajana. Eli Hodarille riittää tarkalleen laskettuna 2933 rpm.
Ainakaan itsellä ei ole tarvinut tuosta muistuttaa, opastin kylläkin laittaan molemmat laatikot vapaalle varmuudeksi. Seuraavaan leimaan rajaan itse kierrokset tuohon jos sattuu joku jääräpää kohdalle. Dieselhuollossa en ole tainnu vähään aikaan käyttää sitä varten, hintaero kaventunut selvästi ainakin täällä.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...ntarkastus.pdf

Trafin sivulta on löytynyt myös ohje Volvoissa ja baijereissakin käytettyyn ZF 4HP22 laatikolla olevan savumittaukseen, vaan ei löydy enään. Siinä taisi olla sallittu polkaisu 1500 rpm vapaalla. Saattaa löytyä itseltä koneelta.
E : Löytyy sittenkin, Bmw:n ohje http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...astuksesta.pdf
Ja Volvon http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...00,700,900.pdf



2016 päivitetyssä ohjeessakin seisoo:

Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on saavutettava 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista pyörimisnopeudesta.

Trafin ohjeista löytyy:
1KZ-TE (94/12/EC) 4600rpm ± 100 K=3.0 KZJ95
( Tälläisestä vm.1998 autosta löytyy tarra: 1,3 72/306/EEC )


Mutta uudemalle 1KD-FTV koneelle ei?

Eli jos erillistä ohjetta ei löydy, 2/3 kierroksista riittää?
Eli esim 4500rpm -> 3000rpm
Täytyy ottaa seuraava testi kevyemmin, nyt on aina huudatettu vasten rajoitinta..

Viimeksi muokannut kzj : 02.02.2017 22:31
Vastaa lainaten