Tää koko juttu oli täys farssi.
Räntsiltä tuli haettua moottori. Erilaisista mersun koneista valitsin sen jossa oli valmiiksi laatikko kiinni ja moottori oli puhdas

Kotia ku pääsin niin aloin kattoon et jumissahan se on. Ei hätää liotuskoktailit hehkunreijistä ja antaa muutaman päivän olla ja tattadaa!!! Ei pyöri.
Tässä kohtaa tarinaa "äkkiä ja ennenkaikkea nopeasti" meni vituiksi
No purettii kiuas ja sielä oli kakkospytys puristustahti jääny päälle ja kondenssiovesi oli tehny parinkymmenen vuoden aikana tehtävänsä. Vasaroitiin nii perkeleesti ja pikkuhiljaa alkoi mäntä mennä alaspäin.
Nuuberin kans pystysorvattiin sylinteri männällä puhtaaksi ja alettiin tutkimaan kannentiivistettä josta oli pahvit revenny irrottaessa. Ei pyöritetty konetta ku puoli rinkiä suuntaansa ettei saada pumpun jakoa sekaisin ja saadaan kansi omatekemiin merkkeihin takasi ku moottorihan ei tietenkää ollu jumittunu ykk kohtaan.
Tässä kohtaa nollabudjetti meni vituiksi.
Tilasin uuden tilkkeen ja ajelin toistasataa kilsaa tilkkeen takia, tulin kotiin, niputin moottorin ja tattadaa! Ei pyöri, muutaku väärinpäin. Purin jakopään ja pyörittelin takaperin ykk kohtaan ja tarkistin vähintään sata kertaa että jako on oikein mutta silti ei suostu pyörimään ku väärinpäin. Ei muutaku kansi pois, jakopään tarkastus että ei ole muttereita ketjun päällä. Takas nippuun ja ei vieläkää pyöri oikeinpäin. Ei muutaku purkaa kansi pois ja kokeilla pyörittää nii ei vieläkää ees ilman kantta. Jakopää auki, alipainepumpun tarkistus, pyörii molemmin päin, syöttöpumpun tarkistus, pyörii niinku pitääkin. Ei muutaku alakerta purkuun, kaikki ok sieläkin.
Kasattiin kone että saa sen kokonaisena siirrettyä jonnekki muualle ja kas! Nyt se pyöriikin yhtäkkiä molempiin suuntiin.
Epätoivo muuttui toivon kipinäksi ja ei muutaku polttoainepönikkää viereen ja akkua. Startin solenoidi oli ruostunu nii jumiin ettei mihinkää. Ei muutanu solenoidi helvettiin ja käsikäytöllä ratas perille ja kaapelista tarjota virtaa. Startista laakerit sökönä pyöri tosi huonosti. Ei muutaku 24v nii alko pyörimään. Ja hehkut suli. Saatana.
Ei lähteny vaikka kaapelikki jo savus ja pilottia ruikittu koneeseen.
Tässä kohtaa epätoivo muuttui vitutukseksi
Ei muutaku jakopää auki että onko jako ny varmasti kohillaan ja olihan se. Koitettiin pyöräyttää pumppu 180° jos oltiin menty laskuissa sekaisin, takas nippuun ja tarttia. ei. Ei. Ei. Ei lupaakkaa.
Jakopää auki ja hyppöötettiin pumpun jakoa hammas kerrallaan molempiin suuntiin ja ei saatana lähe käyntiin.
Alettii sitte tutkiin niin syöttöpumppu lykkäs tavaraa mutta ei jaksanu tehä painetta.
Tässä kohtaa vitutus muuttui luovuttamiseksi
Ei jaksa enää. Moottori lavalle, ja koko romu työnnettii janin hoojiilla tonne mun takamettään
Olkoon sielä, ny on pakko tehä noita oikeitakin autoja.
Tämän tarina ei lopu tässä kohtaa, tää tehään vielä kesän aikana kun saadaan noita muita tehtyä eka, ja tää tulee jollain tekniikalla mikä toimii.
Sori mut vitutti.