Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase
Anteeksi, en ymmärrä vieläkään logiikkaa... Sulla oli alitehoinen auto joka ei lähtenyt liikkeelle 3.07 välityksellä kärry perässä 88HP moottorilla 2000KG kärry perässä, muttei siltin hajonnut?? Miten tämä liittyy esim +600hp Dodgen vaihteistoon???
|
Ite en ole päässy testaa missä tollasen jenkkivehkeen rajat menee jos sillä aikaa tehdä jotain käytännön hommaa eikä esitellä sitä jossain autonäyttelyssä tai tuunauslehdessä.
Kokemus on japsipickupista jos se itse painaa joku 2000 kiloa, niin oli tehoa enempi tai vähempi, joku 2000 kilon paino alkaa olla aika lailla tarpeeksi jos ajellaan maantievauhtia - vaikka 2000 kilon henkilönostin, se sopii sellaisen siirtelyyn. Tehoksi riittää silloin joku 100 hevosvoimaa. Jossain Nissan pickupissa on tehoa enempi, mutta tilanne ei ratkaisevasti parannu, vaan rupeaa vaikuttamaan aika paljon kaikki alustan tukevuus.
Jenkki pickup jos itsessään painais vaikka 3000 kiloa, sen peräs 3000 kilon kärry, ei silloin mitään 600 hevosvoimaa tarvi, sanotaan jos olis 300 hevosvoimaa, hyvin on kapasiteettia laillisille vetokuula painoille.
Muualta päin maailmaa on paljon videoita jenkki pickupeista, joilla vedetään todellä hurjia kuormia:
https://youtu.be/ni87i-i5JRw
Traktoreissa, jotka on vetämiseen tarkoitettu, saattaa olla jo telat ja painoa aika paljon jos on 600 hevosvoimaa tai yli.
https://youtu.be/srGFqE9UQ3A
Hirveistä tehoista ei ole hyötyä jos vehkeet ei kestä tai sutii.