Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Ja laakerit voi olla jo paskana jos sillä on ajeltu menemään laipat löysällä.
Onko BJ:n pinion akselilla krymppiholkkia?
Jos on niin perän laipan kiristyksessä pitäis olla vähän tarkkana. Liian tiukalle vedetty laippa vetää kartiolaakerien välykset nolliin. = pinionin laakerit hetkessä paskaksi.
Jos siellä taas on pelkästään shimmilevy säätö niin sen kiristys ei ole niin tarkkaa.
|
En jaksanut lukea koko topiikkia.....
Mutta ainakin osa BJ- sarjaa pinjoni on nimenomaan krymppiholkilla, ja silloin holkki vedetään niin "lyttyyn" että käsin tunnustaltaessa välystä ei ole yhtään, ja siitä vielä pikkasen lisää.....
Siis öljytyt laakerit ja stefa: Pinjonin mutteri pitää vetää niin tiukalle (tarvike krymppiholkilla olen kirinyt yli 500Nm voimalla) että laakeri välyksen saa niin tiukaksi, että vastustaa kunnolla.
(jokunen) Sata grammaa pinjonin laipasta, pultin reijästä vaakatasossa riiputettuna?
Jos krymppiholkin jättää, varsinkin mutterin kiristyksen momentin suhteen yhtään löysälle, niin kardaanilaippa jauhaa/kuluttaa välystä pinjonin pooriin, ja silloin tuo säätö antautuu aika äkkiä