Privana tullut senverran positiivista palautetta kommentoinneistani, että jatketaan nyt sitten tätä samaa linjaa...
Live-elämässä nyt vähän kiirusta, kun pitää noita hirsihuvilan tukkipuita käydä kaatelemassa ja toi 10kk:n ikäinen kkk:n penikka vaatii kanssa muutaman tunnin joka päivä.
Saatan tässä intoutua laittamaan ainakin noita aiemmin keräiltyjä linkkejä kirjanmerkeistäni.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
No kerro kuitenkin että mistä se lisääntynyt vääntö tulee jos poltettua polttoainemäärä ei nosteta (kulutus ei suurene)
|
No oletkos se sinäkin jokin ihan vaan periaatteesta vänkäävä Diplomi-Idiootti?
Jos nyt lukisit uudestaan ihan ajatuksen kanssa tuon lainauksesi ensimmäisen virkkeen:
"Säätöjen". Tämä kun sisältää myös sen syötön ruuvaamisen...
Tehtaalta lähtiessään kaikki koneet on säädetty senverran laiskaksi, että ne kestäisivät edes sen takuuajan loppuun.
Viritysvaraa kyllä löytyy vehkeestä kuin vehkeestä. Ei niillä muuten sitä puoltamiljoonaa ajettaisi konetta avaamatta.
Alumiinikantiset koneet vaan on herkempiä halkaisemaan niitä kansiaan, joten ilman tarpeellisia lisämittareita ei kannata ottaa kaikkia tehoja irti.
Niitä mittareita pitää myös seurata ajon aikana, eikä vaan kuunnella täysillä jumputtavaa rokkia...
Omassa 1.6 TD Golffissa oli vakiona luokkaa 70hp konetehoa. Muutaman satasen osilla ja muutaman paivän rakentelulla & säätämisellä siitä penkitettiin yli 130hp renkailta.
Auto oli useamman vuoden ihan käyttiksenä, eikä ollut mitään murheita lämpöjen kanssa.
Kesäautona on ollut useampikin Audi 200 turbo, jossa on vakiona 165hp. Tähän viimeisimpään en tehnyt muuta kuin 3" putkiston, säädin ahtopaineet ja ruiskutuksen mieleisekseni.
Mittaustulos eturenkailta oli 240hp/340nm. Enempää ei ole tarvetta ottaa, ennenkuin uusin automaattilaatikkoon vahvemmat sisukalut.
Reserviä tässäkin koneessa on, kun vakiosisukalut kestää reilut 500hp...
Että on niissäkin rosentit kohillaan...