Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Tekniikka noissa pelaa ok, sähköt ovat ranskalaiset... Pellit on surkeat jos on samaa kuin samojen valmistajien rungottomissa tavara-autoissa. Ja öljytiivisteiden materiaali on pikemminkin savannin suuntaan ajateltu kuin tänne kylmään pohjolaan.
|
Auto on tulossa harrastetoimintaan, kun ei tuo tuleva C1-korttikaan muuta mahdollista, joten kovien pakkasten ongelmat ei haittaa; sillon ei ajeta. Pelti suojaantuu maalilla/massalla. Mutta jos voimansiirto, jarrut, yms. ei kestä paljoa kilsoja tai jos se kone nyt vuotaa öljyä enemmän kuin kuluttaa naftaa, niin ei semmosella mitään tee edes harrastekäytössä.
Lähinnä kysymykseni koskee niitä merkkejä ja/tai malleja, jotka asioista tietävät mieltävät olevan käyttötarkoitukseeni nähden joko hyviä vaihtoehtoja tai sitten kartettavia. Mieluummin käytän harrasteaikaani perusteelliseen sopivan vaihtoehdon selvittelyyn, kuin oston jälkeen pommiksi paljastuneen romun pakkomyyntiin polkuhinnalla ja vasta sitten selvittelyyn. Kumpikin on luultavasti yhtä kallista - ekaa Jeeppiäkin meni vuosi etsiessä ja ajoa tuli lähemmäs 10000km - mutta potutuksen määrä on matalampi ja tietoa asioista ylipäätään tulee enemmän.