Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 14.01.2017, 14:03
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Ihmeen vähän ottaa voimaa moottorilta. Kingkäppiä ei polvillee saanu vaik mite yritti.. Vinssi nopeella puolella ja kela täys, ni hyvin liikku pikkukuorkin persaus sivulle.. Auto oli tyhjäkäynnillä eikä moottorin ääni juuri muuttunu.
-mäntäpumppu 47cc
-vinssissä 50cc moottori
-runva 2 nop. Hidas 42.2:1 nopee 13.6:1
-suodatin paluussa 140l/min
-käsiohjausventtiili 140l/min
-paineletku 3/4" paluu 1" ja imu 2"
-säiliö reilu 20l
-voima pumpulle ketjulla kampiakselilta
Vinssi pyörii kohtuu nopeesti, mut ei liian kovasti. On kuitekii vaarana, et irtoilee tukivarret ja akselit jos kantoon tarttuu.. Ei nimittäi hirveesti tunne sääliä tuo hytikkavinssi
Mietin noita siun vinssin välityksiä.. Nopeutta on varmasti, mut miteköhä voiman kaa?? Joutuu nostamaa paineita jos vetoja kaipaa ja se taas ottaa kivasti voimaa moottorilta. Toki nopeuskin ottaa.. Eli hyvä olla koneessa alavääntöä, jottei jatkuvasti oo polvillaa..
Mihi autoo tuo setti tulos??
Tulee tuohon rojekti vanhukseen; kone 3,7L suora bensakutonen, pitäs olla suht alavääntöinen työkonemoottori:
"Horsepower rating is 105 hp (78 kW; 106 PS) at 3600 rpm, as well as a torque rating of 190 lb·ft (258 N·m) at 1400 rpm"

Vinssin kasaajan/valmistajan mukaan pitäs pelata hyvin sekä nopeuden että voiman suhteen tuolla kokoonpanolla tuon moottorin kans,
mutta katotaan kun saa kasaan että miten tuo käytännössä pelaa.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten