Näytä yksittäinen viesti
  #375  
Vanha 13.01.2017, 09:37
Welimasa Welimasa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 25.10.16
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapio300 Näytä viesti
Moro.

En nyt löydä lainata oikeaa viestiä enää. Mutta sen mukaan Jimnyn +50mm korotus vaatisi nykyään TÜV-paperit jousista ja iskareista ja ilman se olisi nou-gou.

Kysyin asiaa tässä Tampereella katsastuskonttorilla eilen, ja katsuri sanoi, että ei Tüv-lappuja välttämättä tarvita. Riittää kunhan on joku paperi joka todistaa, että kyseiset jouset ja iskarit ovat Jimnyyn tarkoitetut. Esimerkiksi ostokuitti kuulemma riittäisi.

Trailmaster näyttäisi olevan Bigjimnyllä 545 puntaa ja ProComp Jimnybitsillä 355 puntaa. Trailmasterissa on TÜV mutta Procompissa ilmeisesti ei.

Lähteestä Trafi - Auton alustan korottaminen:
"Auton, jonka on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty tai sitä vastaava (1.1.1996 ja
sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautomallit ja 1.1.1998 ja sen jälkeen
käyttöön otetut henkilöautot), korkeuden muuttaminen käyttämällä automalliin
soveltuvia alustan madallus- tai korotussarjoja saadaan hyväksyä muutoskatsastuksessa
edellä mainitun liikenneministeriön päätöksen ehdoin. Alustasarjan soveltuvuus autoon
voidaan osoittaa esim. auton valmistajan lausunnolla tai riippumattoman
tutkimuslaitoksen (esim. TÜV) todistuksella. Alkuperäisosina myytävien
korkeudenmuutososien osalta riittää maahantuojan tai valtuutetun jälleenmyyjän
ilmoitus osien sopivuudesta kyseiseen autoon. "


Eli pitääkö unohtaa ProComp ja ostaa Trailmaster jotta saa leiman?
Tuolla procompilla on trailmasteriin verrattuna 200 puntaa hintaeroa.. Jos nykyään ei tarvi tuv todistusta niin onko järkeä laittaa enää traimasterin sarjaa? Saako rahoille vastinetta enemmän? Olen miettinyt noiden 2 valmistajan väliltä, että kumman tilaa jimnyyn... Foorumilaisilla on varmaan kokemusta ja tietoa näistä?
Vastaa lainaten