Isällä oli (tai on vieläkin) kutoskoneinen (karvan alta 100 hp) Nuffi (ei Kylmäkoskenkertojaa) ja vetävä tukkikärry (kuormurin laatikko aisalla ja tuplanopeuksinen perä). Koeajoin jokunen vuosi sitten sen ja otti gepsiin 83 km/h pelkällä kärryn vedolla tyhjänä. Pikkusen meinas hirvittää kun etupyörät vempotti eritahtiin ja jarrutkin melkein toimi 

 Ja pykältämisessäkin oli omat haasteensa kun keppiä piti kurkotella selän takaa 

 Isä oli yleensä ajanut tyhjänä siirtymiä pelkällä kärryvedolla, harvoin kuormapäällä. Kuormapäällä  oli käyttänyt kärryn vetoa apuna mäissä ja muuten kun Nuffissa ei ole pito riittänyt. Kahdella kärryn vaihteella lyhyt perä päällä sattuu välitykset kokolailla yhteen parin traktorin vaihteen kanssa. Jarrutkin siinä kärryssä on ennen ollut niin, että on saanut jarrutettua joko pelkällä kärryllä tai Nuffilla ja kärryllä. Nuffin jarrut kun ei kuulemma ole oikeen riittäneet kuorma päällä. Joskus oli kuulemma ollut yhdistelmä linkussa kun oli jäänyt kärryyn pitkä perä päälle ja oli kytkenyt vedon vauhdissa päälle.