Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 10.01.2017, 11:01
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Mistä rellusta muka puskuri pitää irrottaa h7 vaihdon takia ?
Ykköskoppanen modus

1. ensin pyöritään keulan alla, kieritellen ja pyöritellen 4 ruuvia ja keskeltä mutteri

2. sisälokareiden reunat kun taittaa toisella kädellä sisäänpäin niin sillä jäljelläolevalla kädellä voi kierrellä etukulmista torksiruuvit auki. Suosittelen tähän ohjauksen kääntämistä ääri asentoon, otsalamppua ja torksikärkeen kaikki jatkopalat työkalusarjasta jonoon. Alhaalta ylöspäin on justiinsa hyvä käännellä. Näiden ruuvien takasinlaitto se vasta hubaa on, ainaki neuvojilla.

3. Nyt onkin jäljellä enää 4 muoviniittiä konepellin reunan tietämillä, näitä on hyvä olla kourallinen aina hanskalokerossa, mutta kannattaa huomioida että näintä on kahta kokoa.

4. puskurin pitäisi nyt irrota, reunoista vähä levittäen ja eteenpäin vedellen, ei kannata kuitenkaan kovin kauas puskuria kantaa kun siellä on pissapojan putket ja sumuvalojen johdot vähä kiinni. Ite laittelen yleensä toisen puolen kerrallaan irrottamatta puskuria ihan kokonaan irti, sumuvalojen piuhoja ei ole kiva kiinnitellä jälkeenpäin, eikä hiekassa viitti maalattua puskuria kauheesti pyöritelläkään.

5. kokoajan helpottuu, nyt enää 2 torksia umpion alta irti, sieltä irtoo semmonen äkkiväärä muovikiinnike. Lisäksi konehuoneen puolelta vielä yksi ruuvi, nyt umpio irtookin jo kun muistaa nostaa yläreunan klipsiä samalla kun vähä vetää.

6. helpoksi menee, umpio on nyt käsissä, toki johdot on niin lyhyet että se on melkein paikoillaan reiässä edelleen. Pienellä muistamisella kansi auki kiertäen ja pienillä pihdeillä taikka pienillä sormilla, jos on, polttimon vaihto on helppo juttu.

7. Kiinnippäin tehdään suunnilleen kaikki takaperin, paitsi polttimo on hyvä laittaa umpioon ensin vaikka se lampun kanta sen vasta lukitseekin, syystä jota en ole itse keksiny, muuten ei mene.

8. umpion takakansi on hyvä laittaa kerralla oikein, muuten ei pidä, kannen pitävys on myöskin huono jos se jää moottorin päälle remontin jälkeen. Kannen tosiaan saa useassa eri asennossa "kiinni" Myös parkit on hyvä vaihtaa samalla, menee ikäänkuin siinä sivussa.

9. ennen todellista kiinitys rumbaa voi olla just ja just viisasta kokeilla että lamput toimii.

Tää on semmonen 15-20min juttu, kun tietää missä mikäkin juttu on. Ekalla kerralla meni 2.5 tuntia kun lähestyin asiaa väärästä suunnasta. On tää nyt vähä eri kun vanha accord mihin vaihto H4 lampun pimeessä pelkällä näppituntumalla

Sitte kerran meinasin olla nokkela, kun ei noi H7 lamput tahdo kestää niin merkkihuollolla olikin joku lamppu kamppanja öljynvaihtajille Kyyllä ne lampun sai vaihdettua mutta minä kasasin kyllä seuraavan päivän keulan muoveja paikalleen

__________________
Offi videoita: klik