Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Kyseessähän on siis vuoden 2005 Hyundai Santa Fe. Epäilen suuresti, että siinä ois joku väyläohjaus. Ei kait noin vanhassa korean mersussa mitään sellaista ole? Kyseistä koppaa on kuitenkin vuodesta 2001 alkaen saanut. Ei mulla ollut Terracanissakaan väyläohjausta. Enkä kyllä ala investoimaan mitään 129€ jostain väliin tulevasta kilkkeestä. Hitto kun nuo led-pitkätkään ei maksanut niin paljoa. Tuo motonetin rele on juuri sopivan hintainen. Sellaisen voi jo ostaa. Miten toi Motonetin rele sinne sitten kytkettäisi? Siellä on siis valmiiksi jo asennettu valot nokalle. Vedetty johdot ja releet. Ainoa ettei herätevirta piuhaa ole vedetty mihinkään. Sen herätteen kun saisi jostain.
On vaan vähän outoa miten ne valot tosiaan voi toimia. Jos kahteen napaan menee plussaa niin eikö silloin pitkät pitäisi toimia? Millä se normaali H4 polttimo tajuaa, ettei se sytytä itseään? Pitää vielä ihan varuiksi kokeilla toisella vähän paremmalla mittarilla mittailla mitä sinne tulee ja milloin. Onko heräte mahdollista ottaa pitkien merkkivalosta vai tuleeko siitä enemmän ongelmia muualle?
|
Hehkun kannassa muistaakseni ylin on lyhyille, eli siitä ei tarvi välittää lisäpitkien kytkennässä. Kytke releen ohjausjohdot eli 85 ja 86 molemmat pitkien johtoihin, eli kannassa sivuilla oleviin. Useimmat normaalireleet toimii riippumatta kumpaan tulee +, kunhan toinen on silloin -. Jos ei toimi, niin vaihda 85 ja 86 ristiin. H4 hehkussa ei ole mitään älyä, mutta se tarvitsee toimiakseen jännite-eron ja virtapiirin. Jos molemmissa navoissa on +12 tai jompikumpi ei ole yhteydessä mihinkään, niin valo ei pala vaikka toiseen tulisi jännite. Vanhojen toyotien kanssa tuli noita joskus pähkäiltyä paljonkin, kun niissä on aika ihmeellisesti ohjatut valot.