Näytä yksittäinen viesti
  #31  
Vanha 01.01.2017, 17:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.013
Perusasetus

Kaikissa menopeleissä, joita on ollut mahdollista ajaa, on vaikuttanut talvella paljonkin minkälaiset renkaat on. Autokoulussa tuli ajeltua jollain Volvo FL7:kalla ja vaikka siitä on jo aikaa sen verta, että renkaissa on voinut tapahtua kehitystä, ajopeliin oli valittu ilmeisesti sellaiset renkaat, että aloittelijakin pärjäsi talvella. Lavalla oli myös jotain painoa, en enää muista paljonko.

Jos itse ajelisi usein vaikka sellaisella takavetoisella kuorma-autoksi rekisteröidyllä autolla, jossa on paripyörät takana, aivan selvältä asialta tuntus, että talvella pitää olla aika hyvät vetävät renkaat jos ei halua jäädä sutimaan vähän joka paikkaan.

Olen käsittänyt niin, että renkaassa talvipito on paljon kiinni sellaisista asioista, jota ei silmällä suoraan näe. Hankin viimetalvena uudet turvasaappaat ja koska pohja näytti karkealta, toivoin tietenkin, että pitäisi jotenkin talvellakin, mutta oli varsin liukkaat. Käytettyäni saappaita kesän, ilmeisesti saappaat kuluivat jotenkin paremmin pitäviksi koska tänä talvena on menetellyt.

Traktoreihin ruuvaillaan ruuvinastoja renkaisiin. Ainakaan kaikkiin kuorma-autoihin ihan jokaisella ei varmaan ole varaa uusia renkaita kovin usein kuten henkilöautoihin joskus on tapana. En tiedä pitäisikö pitoa hakea nastojen avulla, mutta sitten kuluu tiet. Jos kuorma-auto on vaikka joku paloauto, niin sellaisessa pitäs olla parasta pitoa tarjolla.
Vastaa lainaten