Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Ei tarvitse TÜV- lappuja nykyisin. Ajoneuvoon tarkoitetut jouset, tai sellaisesta minkä massat yms. riittää. Tukivarret tulee olla tehdastekoiset ja kyseiseen ajoneuvoon tarkoitetut, tai sellaisesta missä akselimassat sekä koneen teho- ja vääntö on samat tai isommat.
4" sarja pitäisi mennä leimaan, koska saat korottaa 77mm + Up-country- mallien 25mm. Tämä siis olettaen, että ne 4" jouset oikeasti korottaa sen verran, eikä enemmän.
Kandee sitten muistaa, että 4" sarjalla lyhyillä tukivarsilla tukivarsien kulmat menee oikeasti ihan perseelleen ja alustageometria on suoraan sanottuna ultimaattisen paska. Etenkin etupää kaipaisi joko pitkiä tukivarsia, tai sitten akselin tukivarsien paikkojen nostoa ylöspäin. Voin sanoa, että sillä on HUOMATTAVA vaikutus ajo-ominaisuuksiin ja alustan toimintaan niin metsässä kuin tiellä. 4" korotus muutenkin tarvitsee aika paljon hilppeitä toimiakseen hyvin..
|
Juuri tätä hain, kiitos! Alusta geometria on tiedossa että kulmat menee huonoksi, mutta on melko suolasen hintasia nuo pitkät varret. 1500usd jenkeistä + rahti mikä varmasti myös on hyvän hintanen kun paketti painaa 140kg.
Pitäs 35" renkaat ruuvata alle niin pakko jollain nostaa. Sitten vaikka lyhyillä varsilla vaikka joustot kärsiikin :/ Pitää sitten joskus ajan kans touhuta pitkät varret.
Xj mulla oli nostettuna 4" lyhyillä tikuilla. Kyllä niiden kans toimeen tulee.