Sattuu ja Tapahtuu...
Tuo pumpparin (Mikä kone koodi) venttiilien katkominen ei ole kovin yleistä.
Ja nuo venttiilit on ehkä keskimääräistä 8 venttiilistä vaikeampi purkaa pois.
Nuo nostin, nokka ja pumppusuutin vika- sulkisin pois jo tuolla kuvamateriaalilla, saispa vielä kuvan tuon katkenneen venttiilin "nostimesta" siis tuosta Painin kupista.
Itse olen "hakannut/puristellut" noita nostinkuppien muodostaman reijän sisällä olevia venttiililautasia jo -80 luvulla, ja helpoin tapa saada venttiililautasen lukot irti on lyödä lautasen laidalta; Iskun jälkeen lautanen kimpoaa ylös venttiilin vartta, ja yleensä vähintään toinen lukko irtoaa, ja toinen lähtee seuraavalla..
Ja kun noita -80 dohc (toyota g-sarja) venttiilejä oli vaikea saada, niin venttiilit piti saada ehyenä irti: Niin piti yrittää iskeä suoraan venttiilin varren suuntaan hylsällä tms, ja magneetit yms ei yleensä saaneet noita lukkoja irti.
Jos venttiilin jousilautanen oli kierossa(venttiili mutkalla), niin ei kuulemma kestänyt kierrättää.
Hitsailin k.o venttiilin irroitus työkalun, ja se mahtui ns. asiakirjasalkkuun.
Olisko joku purkanut kannen tuolla yllämainitulla "lyömällä lautasen reunaan" tavalla?
|