Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase
Ei tuo kuorma-autojen osalta paljoa muuta nykytilannetta. M+S merkintä löytyy lähes joka raskaankaluston renkaasta ja tuskin kukaan lähtee kuorma-autolla talvikelissä liikkeelle jos vetosissa tai ohjaavissa on alle 5mm pintaa tai edes lähelle sitä, toki hulluja aina löytyy.
|
Kyllä lähtee. Yleensä niissä tapauksissa auton omistaja ei aja autoa. Nuorempana olin sellaisessa firmassa töissä, että sai olla tyytyväinen jos jarrut toimi. Ja täälläpäin kulkee pitkäkilpistä rekkaa kokoajan hyvinkin kyseenalaisilla renkailla. Merkinnöistä en tiedä, mutta pito niillä ainakin on hukassa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Mikä järki laittaa vain vetävälle akselille?
Tuntuis että suurempi hyöty olisi etuakselilla.
|
Samaa ihmettelen. Edellisessä työpaikassa autoihin vaihdettiin etupäähän nastat ja takana oli ympärivuoden samat(hyväkuntoiset) renkaat. Ei ollu sen suhteen moittimista. Näin siis jakeluautoissa, tilanne voi olla eri jos on kärry perässä niistä mulla ei ole kokemusta.
Sinänsä muutos oikeaan suuntaan, mutta olis kyllä saanut tulla samat vaatimukset kääntyville pyörille myös. Ja aikataulu on ihan älytön, kyllä tuollaisissa muutoksissa pitäisi olla vähintään kuukauden varoaika.