Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200
Ai tämä on löytänyt tännekkin.. onhan helsingissä Saab 99 GL 2D pirssinä.
Jyväskylän mies myi aidon Rolex:in ja ostaa pystylamppumesen, ajaa alle omakustannehintojen, hakee MOL:n sivuilla työvoimaa ja kasvattelee firmaa, nerouden huippua. Olisi pitänyt rolexinsa ranteessa ja pohtinut jotain muuta "pisnestä"
Onnea ja menestystä.. kumpaakin tarvitseepi hän. Kateellinen en ole.
Pystylamppumeseen on vamasti hiton helppoa saada kuskia kun autossa ei ole
- nykyauton mukavuuksia
- ajo-ominaisuudet ovat oikeasti Kekkosen ajalta
- varaosia ei varmaan saa ihan helposti ja nekin maksaa
|
Itse näen taksihommassa ja siihen liittyvissä tienaamismahdollisuuksissa niin paljon kehitettävää, että pystylamppu Mersu ei riitä korjaamaan tilannetta.
Kehittäminen voisi onnistua parhaiten uudentyyppisellä tietojärjestelmällä, lainsäädännöllä ja ajattelutavalla. Uber taksissa oli vähän sensuuntaista uutta ideaa. Itsellä ensimmäiseksi tulee mieleen onko taksi suunniteltu liika julkisen palveluvelvoitteen varaan jos kuljettajat ovat hommissa kun kyytejä ei ole?
Tuumin jos oikein viimosen päälle jouhea tietojärjestelmä olisi käytössä, sinne pitäisi ehkä tunnistautua jollain sähköisellä henkilökortilla tms. ja töihin mentäisiin vasta silloin kun tarpeeksi hommia on. Tiettyihin aikoihin vuorokaudesta on sumat ja suurimmaksi osaksi hommia ei ole tarpeeksi.
Tarpeeksi hommia arkipäivin saavat ne taksit, jotka ovat etukäteen suunnitelleet päivän ohjelman vaikka koulukyydit ka muut kyydit. Kaupungeissa voi olla toisenlaisia tilanteita.
Asiaa voi lähestyä ainakin siltä kannalta, että nykyisestä taksijärjestelmästä kehitetään joustavampi versio myös yrittäjien ja renkien kannalta. Toinen lähestyminen on, että henkilöliikenteeseen tulee muita vaihtoehtoja kuin taksit esim. kaupungeissa yhteisomisteisia autoja, joita ajetaan itse. Autoille saisi käyttöastetta enempi jos voi kuljettajakin ajaa, joka tienaa.