Koitin tuossa käydä herättelemässä reilu vuoden seissyttä Hilua, jotta saisi sen siirrettyä toiselle tallille työnalle. Käynnistetty edellisen kerran about vuosi sitten.
Iskin akkuihin eilen latinkia, ja tänään koitin käynnistää. Ensin ihan normaalisti kaikki valot syttyy mittaristoon, hehkutti, ja kun koitin käynnistää niin sammui kuin saunalyhty. Kuului vain klik ja pimeäksi. Ei varsinaisesti edes yrittänyt pyörittää vielä konetta.
Iskin sitten lisävirtaa toiseen parempaan akkuun laturilla virtalähde moodissa, sisävalo syttyy, mutta mittaristo pimeänä. Ja vaikka mittaristo pimeänä, niin käänsin starttiin asti avaimesta niin taas klik ja pimeäksi myös sisävalo.
Nappasin toisen ns. huonomman akun plus-kengän irti, eikä mitään.
Toinen akku, vasemman puoleinen, on aika entinen mutta oikeanpuoleinen on ostettu vähän ennen seisontaan pistämistä. Onko tuolla merkitystä että kummalla puolen parempi akku on? Meneekö esim. startin kaapelit vain toiselta... Noihan kuitenkin on yhdessä plus-napojen osalta sillä yhdyskaapelilla.
Lähinnä nyt toi kun pysyy ihan pimeänä mittaristo, niin mitähän kannattaisi alkaa ihmettelemään ensimmäisenä?
Sisälle syttyy valo, se tosin ei pala kuin hetken aikaa kunnes sammuu.
Voiko tuo toinen ns. kuollut akku tuon pelkältään aiheuttaa?
Ja eikö tuota voi yhdellä akulla vain käyttää...?
Hilu siis 93 mallinen ja 2L2 koneella. Ja auto seissyt siis kokoajan lämpimässä tallissa.