Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies
Pakko sen verran mainita tuosta mahtumisesta, että tuon ison dinon kanssa mun työkohteet oli mm. Kasarmikadulla, Tehtaankadulla, Laivurinkadulla ja Tarkk´ampujankadulla.
Sinne Tarkkiksen mäkeen piti kelillä kuin kelillä Viiskulmasta nousta, ja vaikka itseäni kohtuullisen hyvänä peruuttajana pidänkin niin siinä rännissä en halua persliukuja ottaa, siksi valitsin painavan veturin ja siihen hyvät nastat.
Ja mitä siihen voimapuoleen tulee, niin se on kovin subjektiivista mihin kukin tyytyväinen on.
|
Tokihan massa vakauttaa ja nimenomaan estää persliukuja mäessä. Pari kertaa samalla koneella on tullut mäkeä takaperin silloin kun vielä kevyemmällä Terranolla veteli ja ei se hyvältä tunnu. Mulla on nostinhommat suurimmalti osin alle puolen tunnin hommia useita peräkkäin ja taajamassa/keskustassa taloyhtiöiden porttikongeissa/sisäpihoilla, niin auton pitää mahtua mielellään kapeammasta ja matalemmasta lävestä, kuin Dinon. Subjektiivista juu. En minäkään pienemmällä koneella tykkäisi. Audin Q7 veekutosella oli laina-autona pari päivää veturina ja melko "rimpula" omasta mielestä siihen hommaan. Nissanin 240hv ja 500Nm automaattilootan kanssa on riittänyt ripeään liikkumiseen mukavasti itselle.
Eihän noita isoja jenkkipikkareita voi oikein verratakaan näihin euro- ja japsilaitteisiin vetohommissa, mutta kompromissejahan suuntaan ja toiseen kaikki on. Itsellä suurin se, että kuorma-autolla ei riitä kortti vetää ja tykkään, että kesällä voi ajaa motaria tiekohtaisen rajoituksen mukaan.