Viestiketju: Bj lataus
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 16.12.2016, 00:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Se on se 6 mm pultti josta lähtee paksu piuha. Vaan mites hiilet? Onko ne tarkisteltu ja onko hajua paljonko on ajettu?
Vai oliko vielä isolla Lattaliittimellä tuon ikäisessä? jos laattaliittimellä, niin silloin laturissa ei ole 10mm (taikka 8mm) avaimella avattavan, muoviholkilla laturin rungosta eristetyn pultin mutterin alla sähköjohtoa.

Siis se paksuin, eristeen päältä noin 4mm, on tuo Lataus sähkö johto, ja sen kuuluu mennä (mahdollisesti johtomallisen sulakkeen kautta yläjännitepuolen akun + napaan; Mutta kun BJ:ssä on amppeerimittari, niin tuo alkuperäinen johto menee amppeerimittarin kautta akun + napaan.

Jos laitat johdon suoraan laturin + navan ja akun + navan väliin, niin amppeerimittari ei näytä oikein.

Ja tuo säädin on kuluva/ikääntyvä osa, uusi, hyvälaatuinen elektroninen säädin kannattaa hankkia....
(tuo valojen vilkkuminen, ja ampperimittasin soutaminen johtuu yleensä siitä, että säätimen kärkien väliasennossa sähköä johtava vastus on hapettunut rikki/irronnut juotoksesta.)

Nuo vanhat BJ-40:n laturit ovat pahimmillaan 15 Amppeerisia, yleensä 20 Amppeerisia... siis tosi pieniä, varsinkin jos on lisä- taikka työvaloja.
Laita suosiolla sen verran uudempi hj-60/-61 laturi, että on sisäisellä säätimellä, niin saat isomman laturin "kaupan päälle" siis pienimmillään 25 Amppeeria, yleensä uudemmat on jo 40 Amppeerisia.
Vaatii sitten kyllä tuon suoran sähköjohdon akulle, jolloin amppeerimittari jää koristeeksi.
Vastaa lainaten