Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro
Eihän vasikassa ole kuin yksi teli? 
Mutta saahan noita akselinnostimia vaikka joka akselille jos haluaa.
|
Ääh mun epäselevä selittely vasikan telin etummainen akseli oli nostettava, et sai aisalle painoa ja sitä myöten vetäville siinä puolikkaan veturissa
Voi olla talvella kiinnostava nylkyttää liikkeelle vaikka ois nostoteli kun kärryn painoa ei ole ollenkaan vetävillä, mutta kun nostaa koko vasikan etummaisen akselin ilmaan, niin voisi olettaa et vetävillä on pitoa
Niijja taitaahan siillä säästää renkaitakin tyhjänä kiskoessa tai ainakin jyrkkään käännellessä ja olettaisin, et herkemmin uskoo suuntaa polanteella peruutellessa
Se on jo traktorilla peruuttaessa *ttumaista kun kärry "valuu" sivulle ja osuu puuhun tai ladon karmiin ja tiputtaa sen saamarin 3x6m oven kiskoilta

(varoitin tuttua että se ei osaa peruuttaa meiän teli kärryä

)
Saati sitten puolikkaan perässä oleva vasikka "homma iha jees mut kärry on laiturin vieressä"
Niijjoo tuli äsken mieleen, se oli ruottalaiselle firmalle ajava kuski koti maataan en tiiä, mut todella komee daf;fi sillä oli veturina kuin cadillac sisältä apparillekkin lämmitetty sähköllä säädettävä nahka jakkara ja joka paikassa vaaleeta nahkaa ja pähkinä puuta

Kuski joka siihen vaihto katteli sitä apparin penkkiä ja sano, että hemmetti hänellä ei ole kuskinkaan penkki niin hieno, ja mää latustelin mersuun jossa vaijerilla kiskottiin kuskin ovi auki ja jakkarassa oli reikä

Mutta tauko lämppäri sentään toimi jos siinä askeettisella puoli punkalla pötkötteli, sopivasti heräsi siihen kun tuli liian kuuma, kun kone lämmitti parkissa koko hytin +30 asteeseen