Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.12.2016, 07:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Itse olen uhmakkaasti/itsetuhoisesti myös vaatinut oikeuksiani jalankulkijana, mutta kyllä siinä on eroja kuinka autoilijat käyttäytyvät.
Samat sävelet, tosin en tunge nenääni sellaiseen väliin jossa auton ei ole minua mahdollisuus huomata tai että pitäisi mitään lukkojarrutuksia vetää. Ihmetyttää lähinnä, että silloin kun autolla on hyvää aikaa jarruttaa niin ei yleensä elettäkään.
Toki kun vain kävelee suojatielle niin yleensä pysähdytään. Tosin ei aina,,kuten ei nytkään.

Lainaus:
En tiedä kuinka kouluissa on opetettu tämä uusi "pyörätien jatke", eli katkottu suojatie. Pyörällä suojatielle ajaessa on edelleen väistämisvelvollisuus, mutta taluttaa ei tarvitse. Olishan se kiva jos kaikki noudattaisivat sääntöjä, niin saattais homma sujua turvallisemmin, ja jopa joutuisammin (kokonaisuutena).
Oikeastaan pyöräilijä ei väistä muuten kuin siinä tapauksessa, että pyörällä ajetaan poikittain suoran ajotien yli. Auto väistää melkolailla kaikkialla muualla; kääntyessä, pihasta tullessa, kiertoliittymään mennessä/ sieltä poistuessa. Siitä oli ihan hyvä video mm. Hesarissa joskus tuossa kesällä, ajomatka jostain itäisestä Helsingistä keskustaan. Lähes jokainen ajotien ylitys oli sellainen, että auton kuului väistää.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.