Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 09.12.2016, 12:55
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

TIISTAI 6.12.2016 Itsenäisyyspäivä

Klo 7 otetaan herätys ja aloitetaan matka kohti käkkäriä. Linjanaluspätkän risteyksessä napikset auki ja takavedolla loppumatka.

Samulta loppuu bensa johonkin mäkeen ja loppumatka käkkäriin sujuu liinan perässä.

Eipä oo ennen aamu kasia tullut aikaisemmin oltua käkkärissä. Huoltiskalla bongataan mielenkiintoinen pullauazi viritelmä kääntyvällä taka-akselilla. Tankkiin meni muistaakseni 36 litraa ja yksi jerry olisi käytännössä täysi ellei siitä olisi annettu Ilkalle puolia. Varmaan aika sopiva määrä jos oltaisiin ajettu enemmän.


Akselit aika yhtäjäätä. Jousitus heikko kun puolen matkaa jousesta täynnä jäätä.


Rekkoja välillä ojassa ja välillä vain jumissa mäessä. Meinaa lyhyet yöunet kostautua ja silmät meinaa väkisin mennä kiinni. Onneksi valostuu ja virkeystaso kasvaa huomattavasti. Jussukka kuorsaa vieressä vaikka meno on kuin Linnanmäelllä.


Planareita kuolataan vielä Svetossa ennen kuin vedetään rajasta yli. Jonoa ei juuri ole ja yli päästään nopeasti.


Kotimatka sujuu hyvin sen jälkeen kun pysähdytään hakkaamaan BJn vanteista jäät pois.

Rajan takana tuli kilmetrejä 264, paljon remppaa ja talven murheita riitti. Silti hyvää settiä oli joita pitää varmaan keväällä koittaa uudelleen. Kiitos kaikille matkaseurasta.

Seuraavalle reissulle muistiin että polttoainetta pitää olla mukana niin paljon että ajaa voi pitkiä päiviä. Minulla se tarkoittaa vähintään 3 x 20L jerryä täyden tankin lisäksi, jos pitkiä siirtymiä niin ollut enemmänkin mukana. Vanhat 20L öljykanikat hyviä ja ne voi tyhjänä vaikka polttaa noutiolla.

P.S Rakas joulupukki voisitko tuoda Arille beadlock vanteet ja Samulle Toyotan ison akselin ainakin taakse.

Tässä vielä jotain video pätkiä koostettuna mutta editoimattomana.




OVER AND OUT

Viimeksi muokannut mikjus : 09.12.2016 13:08
Vastaa lainaten