Kuutoskoneen etujouset korottaa takapäätä n.3-3.5". V8:n ja dieselin jouset hieman enemmän (I6 etuvieterit on n.160lbs./in, V8 ja diesel n.190lbs.in; vakio takajouset n.160lbs/in). Sitten esim. XJ:n kuutoskoneisen vakiot etujouset on n.150lbs./in.
Itsellä on Moogin progressiiviset etuvieterit takana, ne korotti aika tarkkaan 3.5" ja on varsin passelit; alkujousto on riittävän herkkä koska jousivakio on varsin löysä, mutta syvemmälle mennessä jäykistyy selkeästi eli ei pohjaa ihan helposti. Metsässä alusta joustaa hyvin, ja toisaalta kuorma päällä/ kärryä vetäessä ei persaus niiaa läheskään samalla tavalla kuin vakiojousilla takana.
Muistat vaan sitten, että jos korotus pomppaa jostain 1.75" korokepaloista tuonne 3" luokkaan ja yli, niin muutoksia pitää ruveta tekemään aikalailla enemmän jos haluaa että se auto oikeasti pysyy vielä kelpona ajaa ja metsässä hyvin toimivana..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|